handdator

Visa fullständig version : Kopparskrot

FBQ
2008-03-21, 12:41
Köpte lite mynt häromsistens - det var länge sedan senast.
Kunde ju ha väntat lite med ditt mynt Kickster - de här Kristinamynten kostade 5:- styck :D
Fast med tanke på hur vanliga de är i det här skicket är det ju inget superfyndpris i alla fall - tänkte ändå göra ett inlägg - jag tycker fortfarande det är faschinerande att man kan hitta daterade föremål som är över 350 år gamla för 5 kronor styck - visst är det roligt :)

Björn L
2008-03-21, 13:34
Hade en liten samling med mynt av liknade ålder och kvalitet som jag gjort mig av med. (bytte mot något jag redan har glömt bort) Nästan samtliga hade jag hittat med metallldetektor. Jag har sparat något enstaka för skojs skull men när jag såg den här bilden så ryckte det till i mig igen. Det är mycket roligt med saker som har hög ålder och som man kan komma över för en billig peng ! Det kan jag jag också skriva under på !

Sladden
2008-03-21, 15:14
Mynt är häftigt!
Tanken på alla händer de passerat, rika, fattiga.
Hoppas jag kan undvika att ta upp ett gammalt samlarområde. Mina mynt ligger nedpackade, lådan är märkt med min systersons namn.

FBQ
2008-03-24, 14:59
Sedan är det väl allra roligast om man själv har hittat dem och vet var :)
Hade en dålig metalldetektor som liten men hittade inget med den - här är alla fall ett av några mynt som morfar hittade i Harbo kyrka i början av 50-talet - de är ju lite extra roliga.