handdator

Visa fullständig version : Kul tidsfördriv

berg
2005-08-14, 23:11
Ett kul tidsfördriv, som jag sett användas på andra forum, och kanske man lär sig något om varandra... :)

Den fungerar så här...

^ säg någonting till personen ovanför dig (eller svara på dennes fråga)

< säg någonting om dig själv

v säg/fråga någonting till personen som kommer att skriva efter dig

berg
2005-08-14, 23:13
Alltså blir det så här...

^ Verkar vara en kille som tycker om forum, kul lek förresten!

< Samlar på mynt.

v Hur fann du detta forum?

Äjth
2005-08-14, 23:15
ok, berg, vilket läser du helst: Arn. J. Guillou eller
Da Vincikoden av D. Brown.

Jag trivs inte i trånga utrymmen. Jag älskar frihet!

berg
2005-08-14, 23:21
^ Svaret bir lite paradoxalt, har bara läst Guillois böcker, men finner dem rätt så förutsägbara och tråkiga med dess supermänniska till huvudsrollsinnehavare. Har inte läst Da vinci koden men skulle hellre vilja. :)

< Fick bara in 4 rätt på travet idag.

v Fisk eller kött till middag?

Ballonggreven
2005-08-14, 23:30
^ Svaret bir lite paradoxalt, har bara läst Guillois böcker, men finner dem rätt så förutsägbara och tråkiga med dess supermänniska till huvudsrollsinnehavare. Har inte läst Da vinci koden men skulle hellre vilja. :)

< Fick bara in 4 rätt på travet idag.

v Fisk eller kött till middag?

^ Kyckling

< Har fått en finne inne i örat idag. Väsrsta sorten. Gör ont när man skrattar.

v Hur ser din morgondag ut?

berg
2005-08-14, 23:37
^ Upp 06:00 och iväg till arbetet, sista semesterdagen idag, varav kan förklara varför jag "klamrar" mig fast de sista timmarna... :)

< Var hos mina svärföräldrar idag på söndagsmiddag.

v Har du en DVD-spelare hemma?

Äjth
2005-08-14, 23:46
Ja, men den är undanställd på vinden.
Jag är tokig i glas f.n
^ Vad åt du?

berg
2005-08-18, 08:15
^ Fisk och potatis med någon dill sås om jag minns rätt...

< Är försenad till arbetet just nu...

v smide eller keramik?

AIH
2005-08-18, 11:41
^ Smide tror jag

< Jag har ganska dålig kondis

v Expressen eller Aftonbladet?

Linda
2005-08-18, 15:42
/\ Aftonbladet, men helst inte. Köper kanske kvällstidning var 5:te år. Gillar däremot lokala BT och SVD på fredagar för korsordets skull, men läser helst inte själva tidningen före en ordentlig frukost. DN kan gå bra alla dagar men roligast i helgen, också nu för korsorden.
> Trevlig ide detta Berg. Här håller vi på och förbereder min systers 50-års firande. Nu skall bara de sista dynorna sys till hennes nya orientaliskt inspirerade ute-rum. Får säga att loppisvana är en fördel vid projekt som dessa. Dels hittar man bra elefanter och en hel del material billigt.
\/ Har haft funderingar på hur mycket användbara saker jag hittat på loppis. Såg idag ett fynd i form av en hushållsvåg på detta forum. Skulle vilja veta av er andra vilket ert bästa användbara loppisfynd är.

Nyfiken
2005-08-18, 20:18
^ Gjutjärnspannor

< Gillar att skruva på min gamla bil fast jag inte vet vad jag pysslar med.

v Om du var ett djur, vilket skulle du i så fall vara?

Raoul Karlsson
2005-08-18, 21:04
^ det får nog bli en katt hos en bra familj. Äta och sova, vilket perfekt liv.

< Måste köpa fler vitrinsskåp till glassamlingen.

\/ Vad blir det i helgen?

Susiflätan
2005-08-19, 13:43
Nu har jag funderat i snart 30 minuter över vilket mitt bästa loppisfynd är - jag kan inte hitta ett svar! Är det 60talsgardinerna eller blomkrukorna i sovrummet som jag varje dag ler mot, eller är det kaffeburken som jag älskar. Kanske är det allt mitt färgade glas som pryder sin plats på hyllan i fönstret eller kanske soffbordet. Nej förresten, det måste vara den stickade 50-talskoftan med mocka, för den har jag ju haft längst. Men jag är ju också så lycklig över mitt fynd som jag gjorde förra veckan - vita S Lindbergskålar till min hund (kaxigt). Nej, jag kan fortsätta så här i all evighet, jag tror inte att det är prylarna i sig som gör att man älskar loppisar. Jag tror att loppisar är en livsstil, en hälsofrämjande terapi där man får allt från motion, socialt umgänge, kunskap, glädje och frisk luft.

:confused:

Pjotr
2005-08-19, 14:16
^ Samlarmässa Hudiksvall lö-sö :cool:

< Önskar att jag hittar en ny Katalog från FM Konstglas :)

v Bästa boken om glas :confused:

cjf
2005-08-19, 16:47
^ Förhoppningsvis "Glas in Schweden", som jag troligen kommer att beställa inom kort...

> Önskar att jag kunde få tag på min första katalog från Gullaskruf! ;)

v Vilken är din favoritdesigner, alla kategorier?

Raoul Karlsson
2005-08-19, 19:51
^ Det får nog bli Hugo Gehlin

< Funderar på att sälja en Gullaskrufskatalog, om jag får rätt peng :cool:

v Har Du en digitalkamera?

Ballonggreven
2005-08-19, 20:04
^ Jag har två.

< Spenderar för mycket tid vid datorn.

v Har du skrivit en insändare? Om "ja" - vad handlade den om?

Pjotr
2005-08-19, 21:37
^ Japp! En insändare på vårt intranät på jobbet/Angående behandling
av arbetskamrat....från ledningshåll.

< En dröm .....Bygga en hel vägg med belysning för glaskonst

v Tipsa om en intressant glas sida på internet

Äjth
2005-08-23, 08:09
http://www.great-glass.co.uk/glass%20notes/markn-s.htm, många etiketter och märkningar, kan vara bra att ha i sina favoriter.

Jag älskar min hund.

Har du prövat på glasblåsning eller ballonflygning?

berg
2005-08-24, 21:16
^ Tyvärr inte, både glasblåsning och ballongflygning är något som jag enabrt betraktat på lagom avstånd.

< Ska på anställningsintervju imorgon. Funderar på att "vidga mina vyer" och byta arbetsplats, varav jag sökt lite nytt dittan och dattan.

v Bästa sommarminnet från i år?

cjf
2005-08-24, 21:39
^ Bästa sommarminnet? Hmm, det får bli två. Treåriga dotterns tefatsstora och glädjefyllda ögon vid åsynen av Pippi m.fl. på Astrid Lindgrens värld och fyndet av ett fantastiskt Gehlinfat för 75 kr.

> Ska på "Lunch med divertissemang" på lördag, vilket ska bli oerhört spännande. Jag trodde den termen dog ut på 50-talet... ;)

v Vilket av alla fynd du gjort skulle du aldrig sälja, inte ens för hundra gånger inköpspriset?

Tingeling
2005-08-24, 23:36
^ En sliten trähäst som är halvmeter stor, utan man och svans men med stolt hållning.

< Ser fram emot att åka med en god vän som fixar till det bästa picknickkorgsinnehåll åt oss då vi ska på auktion på söndag.

v Är det någon mer än jag som undrar vart sommaren tog vägen? Magkänslan ser till att förberedelserna för vinterns kokoning har startat och själv är jag endast snäppet över vit i hudfärgen.

joseba
2005-08-26, 15:22
^ Jag hann inte med sommaren alls. Jobbade när det var vackert och semester när det blev "höst".

< Jag gillar klassisk musik och särskilt Bach (kan listas ut av mitt alias)

v Vilket kaffe föredrar du? Märke och tillagningssätt.

Raoul Karlsson
2005-08-26, 18:23
^ Det är Zoegas skånerost tillagat i perkulator , dryga matskeden brun farin i botten, 1 dl starkt hett kaffe, 4 cl Tullamore Dew (irländsk whisky) och en matsked vispad grädde = Irish Coffee (i Gullaskrufs egna Irish Coffee-glas förstås.

> Dricker just nu en sådan - Aahhh!

v Din bästa felringning? Eller felringning till Dig?

Äjth
2005-08-27, 09:04
^
Kalle Sändare rngde, men var det e felringnng?! jg fattade råd genast så för honom var det defintivt en felringning

< Väntar på att loppsen i Båberg ska öppna, dricker kaffe oc psta ut efter e härlig morgnpromenad utmed Vänern.

~V Vad gör du när du är sömnlös om natten och verkligen borde sova för att orka upp om morgonen?

loppisfreak
2005-08-27, 15:56
^ Jag inventerar. Jag går i huvet igenom innehållet i skåp eller lådor eller försöker komma på vilka böcker jag har i ett visst ämne.

> Jag får hicka när jag dricker sprit.

v Hade du någonsin v-jeans när det var modernt (första gången)

LiB
2005-08-27, 17:20
Ja, om det var på 70-talet? :)

Ska äntligen få med mig min barndomsvän (vänner i drygt 35år ) på auktion i morgon! Vi har umgåtts sen 4-5 års åldern i perioder ibland mer och ibland mindre, men mitt intresse för auktioner, loppisar och historia har vi aldrig delat. Hoppas att det blir lyckat!

När skrattade du senast så tårarna rann och åt vad?

Gunilla
2005-08-30, 12:52
^ Igår! Tittade på hela första säsongen av den engelska serien Coupling på dvd som jag köpt på eBay. Otroligt rolig! (SVT sänder hela serien med början 10/9, på den hopplösa tiden 19.30 på lördagar.)

< Jag har blåst en liten skål i glas som jag är omåttligt stolt över och har flingsalt i på köksbordet. Det var både svårare och lättare än jag trodde. Det gick ju att göra någonting ganska fint på första försöket, men jag hade ingen som helst kontroll på hur det skulle bli. Det krävs en hel del koordination och simultankapacitet eftersom man måste snurra på den där pipan hela tiden, samtidigt som man ska försöka forma nånting. Tung var den också! Men väldigt roligt var det!

v Glas eller porslin?

Äjth
2005-09-01, 08:53
^ Glas f.n. Tycker det är ett oerhört brett och varierat område, allt från Bruksglas till Konstglas, fönsterglas, förpackningsglas, figuriner, glasblock, flaskor, vackra graaler, tunna dricksglas, fönsterprydnader, etc etc.

< Skulle gärna prova på glasblåsning!!! få klappa en Val och ge mig på att rida islandshästar.

V Mekaniska Väckarklockor eller textildesign?

Ballonggreven
2005-09-07, 19:57
^ Med viss tvekan textildesign

< Idag är jag duktigt förkyld på det där trista "torra" sättet.

v Vad är det bästa med hösten?

Susiflätan
2005-09-07, 23:02
Visst är sommaren underbar med alla förhoppningar om att tiden ska stå still så att man hinner ALLT! Lika förvånad blir man varje sensommar att allt gick så fort, jag hann ju inte så mycket. Jag hade ju bestämt mig för att spela boule, ha många picknickar, grilla massor av gånger, läsa alla böcker jag annars inte hinner, bli superbrun, börja motionera, hälsa på alla som jag annars inte hinner, bada - minst varje dag i havet, fixa med huset, odla grönsaker och kryddor, sist men inte minst - koppla av och ladda mina batterier. Så är då hösten där, lite vemodigt men ack så skönt! Hösten har inga krav, den är liksom bara en årstid till skänks, att fylla med vad som önskas. Hösten är kravlös och avslappnad. Jag älskar hösten! :)

Äjth
2005-09-08, 10:17
När jag läser allt du tänkt hinna med under sommaren behövs verkligen Hösten som en trygg famn att få vila i.
Jag tycker nog hösten är en aktivitetens tid, just som du skriver, allt det där man inte hann med under sommaren, det tar man tag i. Börjar vattna krukväxterna mer regelbundet, fast de behöver det mindre nu! beställer en resa till varmare länder för stt riktigt koppla av, vila och bli lite brun och få bada i havet varje dag. Skapa översikt över sommarens alla fynd, både glömda och gömda. Rensa garderoberna, allting blir för smått hela tiden! Börja riva altanen på baksidan för att bereda plats åt en pensionärs-kuvös där istället. Jag håller med dig Susiflätan, hösten är en bra tid, balanserad, mogen, sval men inte kall, det är bara att njuta och det är Gratis!

berg
2005-09-15, 14:00
^ Med viss tvekan textildesign

< Idag är jag duktigt förkyld på det där trista "torra" sättet.

v Vad är det bästa med hösten?

^ Den "lätta" luften.

< Är förkyld.

v Något förslag på universalmedel mot förkylningar?

Äjth
2005-09-15, 15:30
Föreslår en ruggig men effektiv "drink".
Te (varmt) , valfri sort, en matsked äkta honung, två pressade vitlöksklyftor och en pressad citron, det ska blandas förstås, men har en otroligt bra motverkan på förkylningen. Får man bara ner eländet så garanteras en förbättring.

loppisfreak
2005-09-18, 19:08
^ Den "lätta" luften.

< Är förkyld.

v Något förslag på universalmedel mot förkylningar?

(tar upp den klippta tråden)

^ Nej. Inga universalmedel mot förkylning. Däremot kan ju en whisky göra sjukdomen mer uthärdlig.

< Är sjukskriven men inte pga förkylning.

v Vilket tv-program får du bara inte missa?

Äjth
2005-09-19, 18:31
För närvarande har jag sjunkit till en nivå där jag hemskt gärna måste se IDOL 05. (TV 5)
Jag ryser av förtvivlan och ångest när ungdomar med förhoppningar sjunger högt och falskt och tror sig ha de rätta kvaliteérna för att bli en rikskändis med sångegenskaper. Jag skäms, krälar i soffan och måste både blunda och hålla för öronen iland, men vara med det ska jag. Detta får jag inte missa. 2000 ikväll måndag.!!!!
> Jag har alltid promenerat på en "Border-Line" både socialt, ekonomiskt och kulturellt och känner mig numera hemma där. Val-frihet är bra. Frihet i synnerhet!!
V Böcker eller nätet?

Nyfiken
2005-09-19, 22:32
^ Tyvärr måste jag säga nätet. Sitter vid datorn tills jag blir trött. Lägger mig och plockar allra pliktskyldigast upp en bok som får mig att somna bums.

< Har blivit riktikt förtjust i orkidéer. Men det är ju så himla vanligt idag.

v Om du var tvungen att äta middag med en av partiledarna, vem skulle det vara?

LS
2005-09-22, 06:26
^ Tyvärr måste jag säga nätet. Sitter vid datorn tills jag blir trött. Lägger mig och plockar allra pliktskyldigast upp en bok som får mig att somna bums.

Frågan är bra mycket låttare att besvara om den varit tvärs om, vem skulle det INTE vara.

Äjth
2005-09-22, 06:28
För min del skulle det nog bli hon Wetterkolmskan MP.

joseba
2005-09-22, 10:52

^ Knepigt val. Tror att valet skulle falla på Göran P. Han har ju i alla fall något att säga till om och under middan skulle man väl kanske kunna påverka liiite i alla fall. Reinfeldt blir det i alla fall inte! Obehagligare politker var det väl länge sedan man såg. Vi hade en sån inställsam och slipad typ som elevkårsordförande. Hujedamej!

< Längtar till vintern då man får pulsa i snö och vira in sig i varma halsdukar.

v Antik & Auktion eller Antikbörsen?

LS
2005-09-22, 12:41
För min del ligger nog börsen närmast, på grund av ett visst allmogeintresse.

Ballonggreven
2005-09-22, 15:49
För min del ligger nog börsen närmast, på grund av ett visst allmogeintresse.

Men L.S. då! Har du inte förstått hur tråden fungerar än. ;)
Du svarar på frågan, precis som du gjort ovan. Sedan berättar du något om dig själv. Sist skriver du en ny fråga till nästa person. Ett slags stafett!
Pröva igen.

LS
2005-09-22, 21:36
Men L.S. då! Har du inte förstått hur tråden fungerar än. ;)
Du svarar på frågan, precis som du gjort ovan. Sedan berättar du något om dig själv. Sist skriver du en ny fråga till nästa person. Ett slags stafett!
Pröva igen.

^Men Greven då! Visst har jag väl det, men det blev lite tokigt vid jobbdatorn i och med att två lustigkurrar stod och hårdkommenterade mina förehavanden. Säkert någon typ av mobbing för de ville åt burken.

<Nu är LS trött och tänker göra en nergnosning i bingen, klockeländet ringer 05.00 i morrn.

¤%# var finns finns pilen nedåt på tangentbordet. Jag måste allt vara tröttare än jag trodde för jag finner ingen.

cjf
2005-09-22, 22:04
¤%# var finns finns pilen nedåt på tangentbordet. Jag måste allt vara tröttare än jag trodde för jag finner ingen.

Du får förlåta mig, Ballonggreven, men LS sista fråga tvingar mig till en mindre utvikning som inte följer formatet. LS sista fråga kom mig att tänka på en historia som min hustru berättade om ett tillfälle när några studenter skulle redovisa uppsatser i rättshistoria för henne.

En ung studenska hade skrivit en i övrigt bra uppsats, men min ordningssamma hustru undrade varför hon i uppsatsen hade skrivit alla kunganamnen med arabiska siffror (ex. "Karl 12" istf det vanligare "Karl XII"). Svaret hon fick var att studentskan inte hittat de romerska siffrorna på tangentbordet... :D

Och LS, svaret på din sista fråga är gement (litet) "v"... ;)

berg
2005-09-22, 22:17
^ Som cjf sa, ett litet v.

< Dock ska jag vara ärlig och säga att jag brukar helt enkelt bara kopiera föregående inlägg med alla pilarna och radera de svaren för att fylla i mina egna. :D Omständigt!? Ja, kanske men man kanske ska vara lite udda :rolleyes:

v Är detta den längsta tråden på hela forumet?

LS
2005-09-23, 06:30
^<v O fy farao vad dumt, ibland ser man inte skogen för bara trän.

Oregistrerade
2005-09-23, 16:49
^ Jo det förefaller vara den längsta(äldsta?) tråden på Forumet.
> Jag KAN inte åka till Malmömässan som jag ville. Viljan är stor men orken är mkt dålig.
v Varför kan inte Samlare acceptera microskador el. microdefekter på objekt som är synnerligen svårfunna och mkt ovanliga?

Äjth
2005-09-23, 17:15
Hoppsan - jag är registrerad, men det blev visst fel ändå. Det var jag som skrev ovanstående inlägg. :confused:

Ballonggreven
2005-09-23, 17:16
^ Därför att riktiga, inbitna Samlare är av en särskild sorts typ som i grunden är, som amerikanen skulle säga, "anala". De vill ha ordning, katalogiserat och perfektion. En "microskada" är som en stor böld i deras ögon. I jakten på det perfekta kan inte en aldrig så liten nagg accepteras.
Givetvis finns det samlarområden där skador, repor och patina anses charmigt (puh. där slapp jag undan knoppölpojkarnas vrede).

> Nu ska jag iväg och svinga en bägare med överlevarna från Antikmässan i Malmö (om någon dyker upp förståss)

v Appropå försäljningen utanför antikmässan: Ska riktiga chokladtoppar vara med eller utan kokosflingor?

Pjotr
2006-08-11, 22:42
^ Enligt min mening skall chokladtoppen bara vara choklad

< Efter 7 veckor ledigt börjar jobbet åter på måndag :rolleyes:

v Bästa auktionsminnet från i sommar

Ballonggreven
2006-08-11, 23:43
^ Har faktiskt inte varit på någon auktion i sommar.
> Jag har fortfarande inte skaffat riktiga läsglasögon utan hankar mig fram med tillfällighetsglas.
v Bästa loppisfyndet i sommar?

Tingeling
2006-08-12, 00:13
^ En röd Nanny Still Bottle vase för 35 kr.
> Har fått en present av min man idag, en varmluftspistol :o .
v Åker kl 5 till Ransäter, någon mer som ska dit?

Liljerik
2006-08-12, 12:56
^ Inget Ransäter för mig och benoknota.
> Lurade med med benonota till jobbet, tar bara några timmar sa jag, har varit här 6 timmar nu och det ser ut som om det tar tre till innan jobbet är klart. Hon har skrivit brev, läst tidning, sovit, ätit banan o choklad, löst korsord, surfat på nätet på en annan dator....tror hon har tråkigt men vi får ju umgås lite på lördagen, vad tråkigt hon hade haft det hemma :D . Jo, vi ska väl äta något gott som plåster på såren.
v Vad tycker ni att vi ska köpa hem? Något färdigt som kan tas med hem alltså.

Pjotr
2006-08-15, 18:39
^ Kina mat.....Fyra små rätter

< Ganska trött idag efter andra dagen på jobbet efter 7 veckors ledighet :o

v Nämn en favorit whisky ( Singelmalt )

miso
2006-08-16, 06:02
Old pulteney

Hudiksval på lördag

Vilken är den roligaste sak du har

Kecke
2006-08-16, 22:14
v Just nu en "Skansenfirre".

> Är Farmor till två superbarnbarn. :)

(Hittar inte det uppochndervända v.et)
Var hittar du dina fynd?

Peter S
2006-08-17, 00:54
^ Bästa fyndläge för Stockholmare är på Tradera... Visst blir det en extra slant för transporten men bensinkostnaden för att komma ut på prisvärd mark kan bli lika hög... Om man är målmedveten och letar i listorna kan man fynda ordentligt bland det felkategoriserade och felnämnda, men det kräver en del grävande förståss...

> Veckans fynd var en elektronisk grej på Myrorna för 5:-. Utan tillbehör och något som avslöjade vad det var. Plastlåda med knappar, LCD-skärm och inbyggd streckkodsläsare... Den hette Barcode Battler och inhandlades genast, på vinst och förlust. Tack vare http://barcodebattler.co.uk och andra liknande sidor har jag numera manualer och fungerande spelkort (Tack även till Clas Ohlson för självhäftande lamineringskort!)

V Vad har du för hemliga laster (förutom PES, dårå) på Internet som du vågar avslöja för oss andra?

Kolmårdstrollet
2006-08-17, 09:59
^ www.orientering .se www.dansa.se (smyger lite på AP också).

> veckans fynd: Två ljuslyktor från Iittala a´10 kr st. Havsblå Ballo (de heter faktiskt så) av Annaleena Hakatie.
Bra att ha för att tex. ge bort i present.
Dagens :rolleyes:: Börjar jobba kl 12.00

v Om man vill prov på att sälja på mindre mässor, var börjar man och vem har billigaste borden?

Kecke
2006-08-17, 22:50
^ Vårbergs Loppis Sthlm, kankse ingen mässa, men ändå billiga bord.

> Har introducerat min man på nästan alla Stockholms-loppisar.

v Har du hela familjen med på loppisar/auktioner eller går du själv?

Äjth
2006-08-18, 15:29
^ Det varierar, ibland ensam ibland är det bara vi två och andra gånger både syskon och syskonbarn och syskonbarnbarn. Men vi går inte i tåg utan sprider ut oss om vi är flera. Bäst själv kan jag tycka, men samtidigt lite trist ibland när man vill dela upplevelsen av att finna ngt roligt.
< Veckans fynd måste vara en Lisa Larson figur till ett två-siffrigt lågt belopp samt en flamskvävnad av Märta Måås Fjätterström. Priset håller jag för mig själv men det var ett fynd utan tvivel.
V Hur hanterar du upptäckten av att ha köpt ett kanonobjekt till bra pris och upptäcker att det är naggat eller skadat på ngt vis.
a) slänger det med en gång.
b) ställer undan det och grämer dig långa tider.
c) Behåller det och tycker att det spelar inte så stor roll.
d) Låter det hamna på loppis hos ngn hjälporganisation?

Peter S
2006-08-18, 15:56
^ Nämen... Jag köper ju bara för min egen skull. Fynd är att kunna hitta något ovanligt, och prisvärdhet bestäms av tillgång och efterfrågan (och min kassatillgång för tillfället. Men ibland får jag låna ihop till köpet också).
Det jag köper har ett syfte, att dekorera hemmet med eller att fylla ett hål i samlingen. Om det visar sig att det är skadat kan jag gräma mig att jag inte upptäckte det tidigare och försökte pruta på priset, men den fyller fortfarande samma funktion för mig. Skadad eller inte. Om jag inte har upptäckt skadan på ett tidigt stadium kommer inte mina gäster att se det en blöt kväll i skum belysning heller... Och samlingen är främst av kulturhistoriskt värde och inte ekonomiskt, vilket innebär att den har en given plats där ändå. Skadade bruksföremål är det lite tråkigare med. De hamnar underst i högen eller går till soporna (om inte ens jag vill använda dem vill nog ingen annan heller).
C), alltså.

< Den 27:e är det porslinets dag i Gustavsberg. Det brukar vara en trevlig tillställning som kan rekommenderas för alla intresserade. Tyvärr är de dagarna förbi då det auktionerades ut dubletter och dammsamlare från museets lager till kanonpriser, men det brukar finns gott om andra fynd istället.

V Har höstlunken gjort sitt intåg eller håller sommaren fortfarande sitt fjära, skimrande, obekymrade grepp över dig? När är det egentligen höst?

benoknota
2006-08-20, 19:22
^ Höst är det när morgnarna är svala och fuktiga. Dagarna är fyllda av hög och frisk luft och lusten kommer åter att vara utomhus. Inga insekter som stör friden, och man längtar ut på promenad i naturen som bytt klädsel från grönt till flammande gult-rött-orange! På kvällen längtar man att få en kopp mint-te, tända ljus och läsa en god bok. Kraven på att arbeta med trädgård eller fasadrenovering är borta!

> Meningen med livet var flytta in i det gamla huset och de senaste åtta åren har inneburit väldigt mycket arbete. I början gick man på en överjordisk energi, men nu har lusten nästan helt försvunnit. Liljerik har genomfört ett pannbyte och skorstensbygge i våras och håller nu på att avsluta det med att få värme till elementen. Fasaden blir sakta men säkert återställd från vit masonit till faluröda bräder med läkt. Vi pratar i helgen om tiden som inte vill räcka till och vad det är som är viktigt i livet. Hus & hem är viktigt för mig.

v Hur viktigt är ditt boende för dig?

Ballonggreven
2007-07-25, 13:40
Kom att tänka på den här gamla tråden! Passar bra att ruska liv i när vi har så många nya medlemmar.

Den fungerar så här...

^ säg någonting till personen ovanför dig (eller svara på dennes fråga)

< säg någonting om dig själv

v säg/fråga någonting till personen som kommer att skriva efter dig

Ballonggreven
2007-07-25, 13:42
^ Vilken stilig avatar du har!

< Jag har lyckats gå ner en massa kilo i sommar (det behövdes :eek:)

v Har du gjort något spännande fynd i sommar?

PAT
2007-07-25, 21:12
^ Ja denna Alingsås vasen som lutar som Pisa:
http://web.comhem.se/~u70416639/grafik/vas_alingsas_keramik_piza_2.jpg

< Jag har precis omskolat mig ifrån "Data" till "Bygg"

v spelar värdet någon roll på hur mycket du gillar dina saker i din samling ?

Ballonggreven
2007-07-26, 10:49
^ Värdet är av sekundär betydelse, men givetvis är det kul om prylen man älskar också representerar en liten nätt summa.

< Jag har inte badat i havet än enda gång än i år! (jävla väder)

v Har du lyckats bli solbränd i år?

Äjth
2007-07-26, 12:32
^ Värdet är av sekundär betydelse, men givetvis är det kul om prylen man älskar också representerar en liten nätt summa.

< Jag har inte badat i havet än enda gång än i år! (jävla väder)

v Har du lyckats bli solbränd i år?

^ Jovisst har jag blivit solbränd! sitter fortfarande kvar från första veckan i juni.
< Altanbyggandet går allför långsamt (jädra regnande)
v Vilken är din favoritsyssla när regnet vräker ner?

Kecke
2007-07-26, 20:14
A Läser och läser och läser lite till. :)
< Igår provade jag "Spaceball", häftigt.
V Kan du tänka dej att ta en lunch med andra PESare någonstans i Stockholm?

Pjotr
2007-07-27, 13:18
^ Vi tar lunchen i Söderhamn istället !

< Nu tänder jag snart grillen...Tappar upp ett glas rött
och njuter av tillvaron trots regn.

v Ge ett blandningstips på en god sommardrink

Pjotr :cool:

brodertuck
2007-07-27, 18:16
^ Vaniljvodka, en skvätt tranbärsjuice, sprite och massa is.
< Håller på att packa upp semesterns loppisfynd, lika kul som julafton!
v Är semestern slut?

Kecke
2009-03-09, 12:07
^ Jaa, den är slut för längesedan. :D
< Ikväll skall jag börja spela Halo Wars för Xbox, det ser jag fram emot.
v Finns det något bra "provapåglasblåsningsställe" i Stockholmstrakten?

tildusette
2009-03-09, 18:10
^Jag vet faktiskt inte om det finns något just i Stockholm, men jag vet att det finns ett supertrevligt ställe i Visby!

<Det står 13 rådjur utanför mitt fönster å käkar ensilage just nu.

v Vad tycker du att jag ska utbilda mig till?

Susiflätan
2009-03-09, 19:58
^ Arkeolog!
< Ska bli farmor i sommar och det upptar mycket av min tankar.
v Vilken efterrätt är den godaste?

tildusette
2009-03-09, 23:19
^Vaniljglass med varm hemlagad hjortronsylt. MUMS!
< Funderar på att utbilda mig till arkeolog.;)
v Är du för eller emot vargjakt med nolltolerans?

hose
2009-06-30, 10:08
imod, de skal have plads.

snart er det ferie så skal jeg væk fra computer i mere end en uge.

hvad er dit seneste køb?

Äjth
2009-06-30, 10:30
^ Det var en Muranoskål.
< Funderar på när jag ska hinna träffa långväga besök
v Vad längtar du efter allra mest?

Eaglewoman
2009-07-01, 10:42
^ Just nu längtar jag till årets höjdpunkt som är på lördag: Sunhults loppis! Där kan man verkligen komma över fiiiiina saker billigt :D

< Grubblar över hur jag ska få råd att reparera bilen :confused:

v Vad vill du absolut inte missa i sommar?

Kolmårdstrollet
2009-07-01, 12:29
^ Havsorienteringen i Karlshamn 1-2 juli. Börjar i kväll.
> Glad över att få vara hos mina barnbarn.
v Har du badat i havet ännu?

Ballonggreven
2009-07-01, 15:50
^ Japp. Senast i morse.
> Trivs i värmen. Låtsas att jag är i södra Frankrike.
v Vad blir det till middag?

Äjth
2009-07-01, 16:59
^Middag? Isglass, Piggelin och Starobrno (iskall tjeckisk tjejöl)
> Jag är ledig i tre dagar och njuter av tanken!
v Årets fynd, vad är det för dig?

Lea
2009-07-03, 08:51
en liten soffgrupp.på loppis...inget lastgammalt eller värdefullt men så otroligt SÖÖÖT och billig :-)

har lyckats få de 4veckors kattungarna att kissa i sin låda för dylika behov.... :-)

vilket är ditt favoritdjur??

Ballonggreven
2009-07-03, 09:16
^ Gris i alla former. Och min hund såklart!
> Ska ut på kokhönssafari.
v När grät du senast?

Tingeling
2009-07-03, 11:49
^ När min bästa kompis gick bort
> Ska koka rabarberkräm och göra rabarberkaka nu
v När kramade du någon sist?

Äjth
2009-07-03, 13:30
^I morse
< Väntar på att dra till Götet om nån timme för B. B. King Yehhh.
v Hur påverkar värmen din vardag?

luchur
2009-07-03, 20:37
^Värmen får mig att släppa många "måsten" och bara njuta
< Längtar efter nästa vecka då det är dags att bila ner till Göteborg och kolla in loppisutbudet
v Hur ser din semester ut?

söffe
2009-07-13, 12:56
^ 3 av 5 veckor är slut, tar det lugnt, simmar en kort tur och har slutfört ett trapp/grindprojekt.
< Håller på att packa inför släktbesök och därefter följande resa till Rättvik med Dalhalla-konsert tillsammans med kompisar på lördag.
v Hur varmt skall vattnet vara för att du skall gilla att simma/bada?

Ungfyndaren
2018-07-20, 17:49
^ Inte under 20 iallafall!
< Tidsfördriv är nog det jag behöver mest nu.
v Vad gör du helst under sommarlovet/sommarledigheten?