handdator

Visa fullständig version : Mockahandskar

rymdanka
2008-02-23, 18:13
Hej! Mycket tunna mockahandskar för dam,svarta,dekorerade med små flygfän i pärlor och paljetter...Någon som vet från vilken tid dessa är?

Peter S
2008-02-24, 08:42
Ingen aning. 60-talet kanske? De känns lite för "roliga" för att vara äldre, då svarta långa handskar bara var ett klädesplagg med bestämt utseende och funktion.

Kökslampan
2008-02-24, 22:06
Jag skulle nästan till och med kunna tänka mig senare årgång ändå, men det är svårt att avgöra när man inte har dem framför sig. Men jag tänker mig nästan madonnaeran eller något sådant...det kom många kul långa handskar på den tiden, själv har jag ett par svarta blanka helärmshandskar, som går nästan upp till armhålan från den perioden.

rymdanka
2008-02-24, 22:50
Vill tillägga att de är papperstunna,men smidiga,saknar etikett,ofodrade något gulnade inuti.Känns för mig som om de är äldre än 60/70-talet..?

FBQ
2008-02-27, 11:44
Jag har ju tittat lite på dem - tycker det är jättesvårt, har inte sett några liknande.
De är ju väldigt välgjorda, tror inte att det är manufaktursömnad. Fast jag tror Peter S har en poäng, de är ju ganska moderna i stilen - väldigt obundna av stilieal. Skulle nog ändå tro att 60-talet är sluttiden för när de kan vara tillverkade men är de äldre?
Vi får väl hålla utkik efter bild på något liknande :-)