handdator

Visa fullständig version : Kandelabrar

Pia
2008-01-13, 19:38
Hej
Är det någon som vet något om den här. Jag har två stycken samt prismor till båda. Är det någon som värde och var dom kommer ifrån samt när dom är gjorda? Jag tycker dom är så otroligt fina och vet ingenting om dom.

Mvh
Pia

Ulferic
2008-01-13, 20:04
Hej Pia. Satt och tittade på dina tjusiga kandelabrar. Något såg fel ut. Javisst fasen det blå är felvänt. Den breda delen sitter normalt högst upp. Alltså felvänd. Vet inte om du skall försöka skruva isär dom men intrycket blir ett helt annat om dom vänds. Förgylld mässing, Oscarianska sent 1800-tal. Antagligen tillverkade Någonstans söder om Sverige. Tyskland, Frankrike eller något land däromkring.

Hirvi
2008-01-13, 20:57
Det har du rätt i Ulferic, felvänd, jag var tvungen att kolla,
visar en av två, som grundaren av Fåglaviks glasbruk skänkt, slutet av 1800 talet!
Hirvi

Ulferic
2008-01-13, 21:03
Hoppas Pia tittar in och ser hur det skall se ut. Bra att du visade en bild Hirvi. Tjusiga. Fått som löneförmån?

Hirvi
2008-01-13, 21:08
Hoppas Pia tittar in och ser hur det skall se ut. Bra att du visade en bild Hirvi. Tjusiga. Fått som löneförmån?

Nix Ulferic, dom är hos högre makter här i Fåglavik!
Hirvi:rolleyes:

Pia
2008-01-13, 21:35
Tusen tack för era svar. Ja, dom ser ju bättre ut när dom är vända, ska se om det går att fixa till. Ja, visst är dom vackra, särskilt när alla prismor hänger på, ska försöka vända på det blåa och hänga upp prismorna, så ska dom få stå och bara se fina ut. Prismorna är precis likadana som Hirvis.
//Pia

Hirvi
2008-01-13, 21:37
Tusen tack för era svar. Ja, dom ser ju bättre ut när dom är vända, ska se om det går att fixa till. Ja, visst är dom vackra, särskilt när alla prismor hänger på, ska försöka vända på det blåa och hänga upp prismorna, så ska dom få stå och bara se fina ut. Prismorna är precis likadana som Hirvis.
//Pia

Lycka till Pia!
Hirvi

Pia
2008-01-14, 06:50
Hej igen
Vet du något värde på dom?
Hälsningar
Pia

Hirvi
2008-01-14, 08:09
Hej igen
Vet du något värde på dom?
Hälsningar
Pia

Jag är ganska kass på detta med värde, det bore väl vara någon
här på PES som kan ge en vink om värdet!
Hirvi