handdator

Visa fullständig version : Trodde jag fyndade!

Eva-lena
2007-09-19, 18:24
Jag satt för lite över en vecka sedan och kollade på blocket.se när jag plötsligt ser sammanlagt fyra Lisa Larson figurer. Tre st. "världens barn" samt "Charlotta" till ett hiskeligt bra pris... Jag ringde och till min förvåning så fanns dom kvar!!!
50:- st för de mindre ,samt 150:- för den stora!!! Dom var av äldre årg. i mintskick!
Självklart slog jag till direkt och betalade...För säkerhets skull tog jag Rekommenderat paket. Säljaren skickade varorna i måndags och jag trippade förnöjt iväg till Posten i tisdags för att se om mitt paket kommit fram...
Tyvärr så hade det inte det men "kom imorrn" sa personalen. "Nåväl "tänkte jag, "den som väntar på något gott"...
Jag gjorde ett nytt försök idag, men inte ett S##T hade hänt när personalen gjorde en sökning var paketet var någonstans... Eftersom posten lovar att lev. ska vara framme senast två dagar senare så ringde jag till Kundservice som även dom tyckte det var konstigt... "Har du inte fått någon avi i eftermiddag så får du ringa igen" sa dom.
Eftermiddagen kom och ingenting hade kommit.
Jag ringde tillbaka och reklamerade mitt försvunna paket!
När man skickar rekommenderat så ingår en försäkring som täcker kostnaderna.
Jättebra i vanliga fall men jag som har fått dessa figurer till ett vrakpris kommer i så fall "bara" få tillbaka det som jag har gett för figurerna, inte dess egentliga värde...
Nu ska man inte måla fan på väggen, kanske kommer paketet fram, men i vilket skick då?!
Kanske har dom använt kollit som dörrstopp på Tomteboda ;/
Nej, om kollit försvinner så hoppas jag att det är Karl-Bertil Jonsson som tagit hand om det och inte någon annan!

Peter S
2007-09-19, 18:41
Vad får du upp om du gör en sökning på Postens hemsida? Fyll i kolli-id eller brev-id på förstasidan: http://www.posten.se/

Eva-lena
2007-09-19, 18:51
Jag får upp att det är inlämnat på inlämningsstället samt att det är hämtat av speditören, det är registrerat den 17/9 efter det ingenting.
Alla jag har varit i kontakt med på Posten tycker det verkar konstigt.

cjf
2007-09-19, 19:06
Aha, har det bara gått två dagar? Då hade i alla fall jag inte givit upp hoppet än, undrens tid är ännu inte förbi! :)

Eva-lena
2007-09-19, 19:20
Nej då, det har bara gått två dar men till saken hör till att jag jobbar på ett företag, där vi blev av med hälften av innehållet i en pall. Lev. kom dock fram till kunden men med uppsprättad plast och bara halva ordern!
Så mitt förtroende för Posten är litegrann rättfärdigad ;)

cjf
2007-09-19, 19:23
Håller med, har själv varit misstänksam ända sen det bytte namn från Kungl. Postverket... ;)

Eva-lena
2007-09-19, 20:03
Det var klart bättre förr! :) eller hur! :)

cjf
2007-09-29, 10:16
Hur gick det, Eva-Lena?

Eva-lena
2007-09-29, 22:48
Inte alls!
Jag har ringt posten dagligen och sökt på id-nummret varje ledig tid, men...
Nu på måndag har det gått 2 veckor sedan paketet skickades och inte en avi så långt ögat når!!!
Jag skulle ha mer förståelse för detta om man skulle skicka nödproviant till Sierra Leone förbi korrupt militär m.m.
Men en resa på 50 mil ska väl inte ta 2 veckor!
Nej! Jag ska baske mig ringa Sverker!!!:)

cjf
2007-09-30, 06:15
Aj tusan vad trist, jag lider verkligen med dig. Man kan ju raljera om posten och försvunna paket & sånt, men det händer ju faktiskt oerhört sällan att paket försvinner helt.

Eva-lena
2007-10-10, 12:08
Äntligen har mitt paket kommit fram!!!
Det har varit uppe i Kiruna hos Post-och Telestyrelsen och vänt!
Adresslappen hade tydligen ramlat av, så då hamnade paketet däruppe där dom öppnade det och kände igen innehållet på min beskrivning!!!
Undrens tid är inte förbi!
Nu står Charlotta o Co. och pryder bokhyllan!!!:)

cjf
2007-10-10, 12:17
Grattis!

Peter S
2007-10-10, 15:02
Det är bara att gratulera!