handdator

Visa fullständig version : Cajsa Stina

Hektor
2007-09-16, 20:19
Laddade ner lilla Cajsa Stina, hennes röst är nästan så man smälter.

Äjth
2007-09-16, 21:06
Hektor! kors i taket! för en gångs skull är vi rörande överens. hennes röst rör mig djupt!

Hektor
2007-09-16, 21:28
Klar röst med något hest aj ja aj. jag laddade ner 3st skivor, det visade sig att jag var antik i min smak eftersom jag föredrog nästan bara "Visor från förr".
Kan ha en viss betydelse att mpt formatet är något intermodulationsdistortions framkallande så den måste vara lite enkelt musikaliskt.
Ett Kvins som också är Kanon är Anna-Lotta Larsson (heter hon så), lånade en skiva av henne men det var någon mysko man som framställt text och musik.
Om jag varit henne så skulle jag skickat honom långt bort, helt kass enl. mig.
Synd om henne att råka ut för en sådan "tråkmåns".

Äjth
2007-09-18, 10:54
Anna-Lotta Larsson har en mkt bra röst men har egentligen aldrig fått till det musikaliskt och textmässigt, däremot tycker jag hennes starkaste sida är komiken. Hon är otroligt rolig, särskilt när hon använder sin norrländska i sketcherna.

Sladden
2007-09-18, 15:20
Säger bara; Maritza Horn!

Äjth
2007-09-18, 15:44
Hektor, jag tror du skulle gilla Frida Öhrn oxå, eftersom du är förtjust i flickornas röster. Det är hon som sjunger reklam-låten Release me för Saab. CD:n heter Oh Laura. Rekomenderas å det varmaste. Den kräver flera genomlyssningar men sen kan man inte sluta lyssna på den!