handdator

Visa fullständig version : Nästan PES-färger :)

Liljerik
2007-09-13, 10:03
Visst är väl 70-tal på gång? Jämför färgerna på denna Rörstrand Annika 70-talskopp med forumets färgsättning ;)
Har många gånger ratat just Annika på loppisar för att jag tyckt att den är riktigt ful :D men nu har jag väl påverkats av PES-färgerna och börjat tycka att koppen är OK. Köpte två för 40 kronor och de är som nya....kändes som ett fynd :)

Äjth
2007-09-13, 10:32
Annika var populär värre för något drygt år sedan eller möjligen längre tillbaka. Nu har gett vika för många andra modeller o färger. En hel del Gefle modeller är på gång. Rutan har jag aldrig sett förutom i rosa. Den var hemskt, men Keckes är helt acceptabel.
Har till min förvång upptäckt att; särdeles varma soppor bäst intas på grunda djuptallrikar medan de som kallnar sakta snabbt äts ur djupare. Ett bräm d
tycker jag är obligatoriskt, där kan man pötta upp ben från fisksoppan eller annat man verkligen inte gillar. Filen eller mjölken innehåller sällan sådant och därför behövs inte brämet.
Percys fina Pyretheum (stavningen säkert inte rätt) MED bräm är mkt tilltalade till klara soppor med gula blomman i mitten.

Liljerik
2007-09-13, 11:47
Ett bräm tycker jag är obligatoriskt, där kan man pötta upp ben från fisksoppan eller annat man verkligen inte gillar

:D :D

Pyrethrum står det på stämpeln medans det i T.G's bok stavas Pyretrum, 1943-52.
Min assiett har sett sina bästa dagar :o men jag är glad att jag har EN åtminstone.