handdator

Visa fullständig version : Datorbrist

LasseC
2007-09-01, 18:47
Hittade det här trevliga meddelandet när jag kom tillbaka från vistelsen i Småland.:D

"Hej LasseC! Det verkar som om du inte gjort något inlägg på forumet på ett tag. Visst är det kul att bara läsa, men det blir ännu mer intressant om man själv gör inlägg. Tillsammans gör vi forumet lärorikt, intressant och roande. Gör ett inlägg idag! "

Jag har i det närmaste en månad levt utan dator. Ganska skönt, men jag har haft otroligt mycket att göra ändå.

Har väl hittat en del intressant även om det kunde varit lite mer men tiden räckte inte till att besöka loppisar och antikaffärer.

Nu är jag tillbaka och hoppas få lite tid till att göra inlägg på forumet
Väl mött igen alla vänner.

Er DG

nisse 8
2007-09-01, 18:51
Välkommen hem och till PES, in med bilder bara:)

LasseC
2007-09-01, 18:57
Kommer Lugna Dig lite Måste gå ut med hunden först:p
DG

Hirvi
2007-09-01, 19:15
Hittade det här trevliga meddelandet när jag kom tillbaka från vistelsen i Småland.:D

"Hej LasseC! Det verkar som om du inte gjort något inlägg på forumet på ett tag. Visst är det kul att bara läsa, men det blir ännu mer intressant om man själv gör inlägg. Tillsammans gör vi forumet lärorikt, intressant och roande. Gör ett inlägg idag! "

Jag har i det närmaste en månad levt utan dator. Ganska skönt, men jag har haft otroligt mycket att göra ändå.

Har väl hittat en del intressant även om det kunde varit lite mer men tiden räckte inte till att besöka loppisar och antikaffärer.

Nu är jag tillbaka och hoppas få lite tid till att göra inlägg på forumet
Väl mött igen alla vänner.

Er DG

Hallååååå Lasse !
Undrade var du tagit vägen!
Trodde du blåste fönsterglas på Gamla Gadderås!
Välkommen hem!
Hittar du flera bilder på fönsterglasblåsning, tackar, jag och tar emot!
Mera bilder från PESARE om fönsterglasblåsning tackar jag för,
leta, fota i era böcker, och skriv gärna text till!
Tar emot all info om fönsterglasblåsning!
Hirvi

LasseC
2007-09-01, 19:32
Ja Du Hirvi. Det har inte blivit så mycket tid till att ägna fönsterglasblåsningen. Har visserligen varit vid den gamla hyttan sista kvällen. Har i alla fall blivit lovad en gammal form från glödlampstiden. Visserligen blev löftet avlagt under en samhällsfest i Gadderås:D. Men tror nog att det kommer att infrias. Tiden har ängnats åt förberedelser för mineralmässan i Madesjö (Vilken var en lyckad tillställning)
Jag får ta lite nya tag nu när hösten är här, men jag har ett hot hängandes över mig. Jag måste nämligen skriva färdigt min berättelse om Flerohopps Jernbruk.
mvh Lasse

nisse 8
2007-09-01, 19:40
Ja Du Hirvi. Det har inte blivit så mycket tid till att ägna fönsterglasblåsningen. Har visserligen varit vid den gamla hyttan sista kvällen. Har i alla fall blivit lovad en gammal form från glödlampstiden. Visserligen blev löftet avlagt under en samhällsfest i Gadderås:D. Men tror nog att det kommer att infrias. Tiden har ängnats åt förberedelser för mineralmässan i Madesjö (Vilken var en lyckad tillställning)
Jag får ta lite nya tag nu när hösten är här, men jag har ett hot hängandes över mig. Jag måste nämligen skriva färdigt min berättelse om Flerohopps Jernbruk.
mvh Lasse

Du har det inte lätt Lasse, många järn i elden.
Umgås med oss på Pes också:) och alla olästa inlägg:D

LasseC
2007-09-01, 19:42
Naturligtvis gör jag det. :)
DG

Hirvi
2007-09-01, 19:48
mvh Lasse

Bra Lasse, vi lever!
Västnytt i morgon på TV, skall en gammal Hirvi vara med (kort)
Rivningen av Fåglaviks Glasbruk, (Tyska Hyttan) skall påbörjas 070905,
att se 40 met skorsten falla, det ar nog vad folket vill se,
(jag vill inte titta)!
Hirvi

LasseC
2007-09-01, 19:57
Tragiskt när gamla industriminnen försvinner:o. Men det klart att det finns väl inte tillräckligt med pengar att bervara allting. Jag var inne i hyttan i G. Men det är en farlig plats där saker kan ramla ner eller golv ge vika.
Det enda som kan bevara en industrimiljö är väl om verksamheten kan fortsätta på något sätt. Jag undrar om inte Rosdala fortsätter sin verksamhet som något av museihytta.
mvh Lasse

Jung_Kee
2007-09-03, 19:52
Välkommen tillbaka! :)
Härligt att höra att mässan vart bra, himla synd att man inte kunde komma bara!

LasseC
2007-09-03, 23:37
Ja mässan var verkligen bra och välbesökt. Synd att Du inte kom ner. Men det blir väl flera gånger.
DG

Jung_Kee
2007-09-03, 23:40
Ja det hoppas jag verkligen! Kom Kecke ned? Ringde dig förut idag men du verkar fortfarande ha mycket att göra :P

LasseC
2007-09-03, 23:47
Nej hon kom inte. Vindarna kanske inte var bra:D