handdator

Visa fullständig version : Efterlysning

Raoul Karlsson
2007-08-25, 16:51
Jag efterlyser Elisabet Johanson. Den person som heter det kan utkvittera en gåva, mot fraktavgift.

Raoul Karlsson
2007-08-25, 18:33
Här kommer bild på den fanastiska gåvan...

Äjth
2007-08-25, 18:44
Jag har en god vän som heter Elisbeth Johansson men hon kallas Nuttan, vilket är en lång men ganska intressant historia. Tyvärr är hon ingen besökare på PES:

Raoul Karlsson
2007-08-25, 18:48
CJF kände två - också med stavning th och med 2 s i efternamnet. Elisabet Johanson behöver inte vara medlem i PES, men annars är det ju ett bra värvningstrix...

Äjth
2007-08-25, 19:05
Då får jag lov att berätta hennes historia. Nuttan är sedan länge bibliotekarie vid en folkhögskola här i Västergötland. Jag lärde känna henne tidigt 70-tal då vi bägge var unga o hungriga. Efter tid undrade jag var hon fått sitt smeknamn ifrån:
Hon berättade följande: Jo du vet, sa hon, min pappa är ju från England, min mamma svensk. När jag skulle komma till världen kom jag alldeles för tidigt. Min pappa hade rest till England till sin syster och fick där de första meddelandena .Mamma telefonerade från Sverige men pappan sa att; jag hinner inte dit i tid. Hon svarade; jag tror hon/han är på väg, om det blir en flicka som vi tror; vad ska hon heta.
Pappan svarade automatiskt: Not Ann. Elisabeths mamma var inte i kondition och hade inte engelskan helt nära sig, så när flickan kom alldeles för tidigt och förmodligen inte skulle klara sig; sa mamman till sköterskorna, döp henne bara! men...Nuttan. (not Ann)
Naturligtvis var inte historien sann men jag levde men den skrönan i säkert tio år! Den är bra jag gillar den!

Sladden
2007-08-25, 19:24
Jag har just bytt kön men ännu inte ändrat namnet, så...............;)

nisse 8
2007-08-25, 19:30

Har det äntligen blivit karl av dig också:p

Kolmårdstrollet
2007-08-25, 19:51
Den va bra:D

Raoul Karlsson
2007-08-25, 19:52
Har det äntligen blivit karl av dig också:p

Den satt...

Bra historia Äjth.

nisse 8
2007-08-25, 20:22
Hoppas du inte blev kantstött Sladden;)

Raoul Karlsson
2007-08-25, 20:39

Från skateverket.se
//
Namnändring

Förnamn
Tillägg, utbyte eller strykning av förnamn kan göras genom anmälan till Skatteverket på blanketten SKV 7630. Detta kan endast göras en gång och ett ursprungligt förnamn måste behållas. Vill du inte ha kvar ett ursprungligt förnamn eller vill byta namn en gång till måste du vända dig till Patent- och registreringsverket. På www.prv.se kan du läsa mer.

Genom anmälan till Skatteverket kan du också ändra ordningen på dina förnamn eller ändra stavningen på namnen utan att uttalet ändras, t.ex. Tomas till Thomas eller Kristina till Christina.//

Fick se att jag kan slopa mitt namn, eftersom det egentligen är mitt mellannamn. Fast då blir jag "bara" Erik Karlsson :(. Fast man kanske skulle byta till Ralle - stavningen är j betydligt enklare.

Sladden
2007-08-25, 20:57
Säkert ännu krångligare för oss könsbytare.
Tycker det börjar bli lite jobbigt för en present!

Snart:mad: kommer jag att retaliera, Nisse8!
När du minst anar:confused:...........

nisse 8
2007-08-25, 21:25
Säkert ännu krångligare för oss könsbytare.
Tycker det börjar bli lite jobbigt för en present!

Snart:mad: kommer jag att retaliera, Nisse8!
När du minst anar:confused:...........

Skål:D

Äjth
2007-08-25, 22:03
Sorry, jag fattade ingenting av kommentarerna, men å andra sidan så är jag lite på dö-sidan numera.