handdator

Visa fullständig version : Reflektion

kurt-sune
2007-08-10, 19:41
Sedan nästan 1½ år tillbaka är jag ständig gäst här på PES forum. Några inlägg har jag aldrig lämnat så detta är mitt första då jag registrerat mig nyligen.
Det blivit många skratt, rynkade ögonbryn men allra mest har jag blivit djupt berikad med kunskap inom skilda områden.
Jag ser tillbaka på de tillfällen då en del användare bytt sina avatarer. De gamla besökarna har ondgjort sig en smula över att de då haft svårt att känna igen andras alias. Detta roar mig då jag för egen del inte har några bekymmer med att känna igen de flesta användarna genom deras sätt att uttrycka känslor och formuleringar.
Användarna här har blivit nästan som mina vänner.
Mitt inlägg har inte för avsikt att såra eller lämna ut någon, det rör sig om att lämna en reflektion kring personliga uttryck för individer.
Debatten som blommor i media väcker oro kring de elektroniska spår vi lämnar efter oss i internetrymden. När jag läste den artikeln smålog jag inombords när jag betänkte mina reflektioner kring PES-besökarna.
På kornet kan jag ibland pricka in det personliga uttrycket, utan att kasta ett öga på användarens alias eller avatar. Som gammal lärare känner jag min elev på dess kria.
Hektors inlägg bjuder mig till skratt och begrundan, jag ser hans omisskännliga och spänstigt fantasirika kommentarer som alldeles nyligen i ett inlägg, vilket jag citerar:
”Ballo... du kommer inte förbi trakten av Rödby sådär i brådrasket, där hade dom denna Danisch Pride, var väl en stark rackare men jag minns att den var imponerande. Den hade inte råttan sprungit förbi med ett maltkorn bundet i svansen. ”
Subtilt och elegant späckat med humor!
De tillrättalagda och kompromissvänliga som lämnar ifrån sig frågor och svar utan att väcka en endaste slumrande björn, uträttar ett enormt arbete i det tysta samtidigt som de utgör balansen i den intressegemenskap som ofta gungar och får fogarna att knaka betänkligt då och då.
Äjth med sin illa dold besvikelse över att inte få svar på sina frågor men som i gengäld försöker svara fast hon till synes inte är bekant med ämnet!
LS och Ulferic med sina ödmjuka, kunniga inlägg vilka ofta bjuder på en knorr i sina inlägg.
Den grevligt uppblåsta med sina korta ofta humoristiska tillslag…listan över alla kära användare kan göras mycket lång.
Eller som min nu pensionerade lärarkollega ofta säger; ”Milda makaroner, vilket långt inlägg du gjorde”
Vänlig hälsning
Kurt-sune

Bruce
2007-08-10, 19:47
Välkommen kurt-sune!
Vilket trevligt inlägg! Kul att få ett utifrånperspektiv på vårt forum.
Hoppas att du nu fortsätter att skriva och blir en del av gemenskapen och med tiden en "forumprofil" du med (med eller utan avatar).

/Admin

Jung_Kee
2007-08-10, 20:05
Ja, välkommen! :)

Kecke
2007-08-10, 20:15
Himla kul Kurt-Sune.
Påminner om min man som av någon anledning skulle kolla en sökfunktion.
Han kollade på "kecke" och blev mycket förvånad över vad han hittade.
(Jag som hade trott att jag bara var synlig på PES)
Så kan det gå.
Välkommen hit Kurt-Sune. :)

kurt-sune
2007-08-10, 20:50
Tack för välkomnandet.
Mvh
kurt-sune

Äjth
2007-08-10, 21:51
Sedär, det finns falkögon som betraktar en! hm... fast det lät ganska trevligt ändå...men lite putt blev jag!

brodertuck
2007-08-10, 22:20
Att det finns falkögon som kollar är helt klart. Just nu är det 7 medlemar och 20 gäster!! Synd att inte gästerna vill släppa hörnflaggan och komma in i matchen. Det behövs alla sorter här, alla har säkert något att tillföra.

Hektor
2007-08-10, 23:35
Det finns dom som inte har hår på brösten.

BlåbärsPutte
2007-08-12, 00:10
kurt-Sune, falkögon eller vad man kallar det är alltid bra, oavsett forum.

BlåbärsPutte
2007-08-12, 00:34
Jag glömde: Hör av dig!