handdator

Visa fullständig version : Det är något bortom bergen..

Björn L
2007-07-09, 03:06
Är man som jag en sökare så lever man mycket på tron. Tron ger mig styrka inför dagen. Tron får mig att se förbi hindren man stöter på under livets gång. Den dagen då min tro sviktar eller börjar tyna bort i dunkel dimma, då är slutet nära lär jag ha sagt någon gång. Jag minns bara inte när. Jag hade djupa funderingar redan i unga år så de tankarna har jag burit med mig länge. Jag är dock inte religiöst troende. Även om jag har stor respekt för kyrkan så har jag inte sökt deras vägar för att få frid i själen. Men det jag söker har jag aldrig kunnat greppa, och kanske kommer jag aldrig kunna göra det heller..

Tiggaren från Luossa hörde något gå och viska och locka. Jag tror mig ha hört dessa viskningar när jag vandrat i mörkret. Kanske finns det något bortom bergen ? Kanske finner jag min rätta väg där ? Det samhälle jag dagligen konfronteras med är inget för mig. Det har jag konstaterat tidigare. Men var finns lösningen ? Jag tror mig ha hittat en plats där jag kan lägga materiella och även existensiella funderingar åt sidan och leva mitt liv utifrån en helt annan perspektiv. Så förhoppningsvis kan det vara ett steg i rätt riktning. Jag kommer att söka mig dit och jag kommer att stanna där. Hur länge vet jag ej..

Varför skriver jag det här undrar säkert många ? Varför vill jag att andra skall ta del av mina tankar ? Vem bryr sig ? Jag fick bara lust att skriva lite helt enkelt!

Blir den förändringen som jag strävar efter verklighet så kommer det inte bli så många tillfällen för mig framöver att skriva här tyvärr. Visserligen har jag inte bidragit med något av värde på länge men det är ändå lite kul att följa vad som händer här.

Lev väl samlarvänner. Hälsningar Björn L

Äjth
2007-07-09, 10:38
Nu blev jag väldigt nyfiken ! Bär det av in i djupaste skogen bortom grusade och asfalterade vägar eller utom landets gränser. Vid vägs ände hette en av Dan Korns böcker, men han menade att vem säger att vägs ände inte i själva verket är början på vägen?! Lycka till Björn!

Kecke
2007-07-09, 10:51
Björn.
Vad du än har framför dej så önskar jag dej lycka till och hoppas att du finner vad du söker.

nisse 8
2007-07-09, 18:28
Man blir allvarligt berörd av det du skriver och det känns lite ledsamnt på något vis.
Alla söker vi något och jag hoppas du hittar ditt "något" Björn.

Maria
2007-07-09, 20:08
Björn L

Vissa av oss passar in över allt och vissa av oss passar inte in någon stans, jag har försökt att anpassa mej efter samhället, jag har varit inne i ekorrhjulet, sprang så jag blödde på händer och fötter, var det slutade, jo med total kollapps, idag så har jag slutat att bry mej, jag är som jag är och jag tar dagen som den kommer, (jag har accepterat att jag är den jag är) mina vänner är få men riktiga vänner, dom får helt enkelt ta mej för den jag är, och passar det inte så bryr jag mej inte längre, då är dom inga riktiga vänner, Dan Andersson och Tiggaren från Luossa är något av det vackrast som skrivits??.. Det är något bortom bergen, bortom blommorna och sången, det är något bakom stjärnan, bakom heta hjärtat mitt.

Lycka till med att finna DIN stjärna.

Sladden
2007-07-10, 00:17
Äsch!
Du har väl en möjlig 60-årskris framför dig.
Inget att bry sig om! Härda ut och lägra 20-åringar så går det över!

LS
2007-07-10, 22:43
Fy farao vad väl skrivet, visst är man en saltstod om man förblir oberörd? Och som skrivits, den dikten, speciellt när den är framförd av Hootenanny Singers, gör inte en enda gång torrare ögon av undertecknad.

Men svaret finns ju eventuellt i originalinlägget, kanske söker skrivanden just skrivandet? Kan man på ett så tydligt sätt väcka känslor och sympati på ett internetforum vad kan man då inte åstadkomma på andra media??? Kliv upp i predikstolen eller skriv en bok tex.

Men jag vet vad du menar, det är inte blindspåret slott och skogar du saknar.