handdator

Visa fullständig version : Här är det blött!

Sladden
2007-06-26, 19:11
Det vill jag lova.
Regnat hårt sedan 11-tiden.
Kraftverksdammen håller på att svämma över. Det har jag inget kort på för jag vill inte ut i eländet.
Litet kort på infarten till carporten, där är väldigt genomsläppligt grus och det brukar inte bli pölar.

Äjth
2007-06-26, 20:16
Det ser likadant ut här, men prognosen stämmer i varje fall "regn hela dan" !

Sladden
2007-06-26, 20:25
Här blåser det så inihelvete att regnet "faller" i 90 graders vinkel!

Peter S
2007-06-26, 23:50
Det har inte kommit en droppe i Stockholm ännu, men det blåser som om det snart är här...

Sladden
2007-06-27, 07:32
2.5 mil bort, i Bruzaholm, (där man för övrigt tillverkade Vädurspumpen) håller en damm kanske på att brista. Kan ev. bli aktuellt med evakuering! Vilken början på semestern........

Äjth
2007-06-27, 10:59
Evakuering! är du i den utsatta regionen? Trist, men regnet har avtagit nu, endast lätt duggregn nu

Sladden
2007-06-27, 15:07
Skulle åka till Bruzaholm för att fota eländet men 5 km. innan hade polisen spärrat av riksvägen. 1 av samhällets 2 dammar har tydlingen brustit och vägen står under vatten.
Här hemma är det inte så illa men det är fart i fallet!
Det är ju inte jag som skall evakueras, Äjth.
Mer än frivilligt, en sväng till Danmark.

Äjth
2007-06-27, 17:15
Hörde på radion om detta. Befria dig från svearikets bojor och njut dansk luft ett tag Sladden, det skulle jag göra om landet låg rätt för min del just nu. I love denmark!!

Sladden
2007-07-03, 20:19
Är tillbaka nu och det har regnat tungt och oavbrutet från kl 12.00!:mad:
Det var faktiskt bättre i Danmark.
Kommer nog att bli mera översvämningsbesvär i trakterna, det här regnet känns lika illa som de i förra veckan.

LasseC
2007-07-03, 23:57
Tillbaka från Småland. Tisdag efter midsommar så regnade det 50 mm på ca 3 timmar På lördag fick vi ett åskväder som höll på i ca 2½ timme. Det kom då ca 40 mm regn plus en stor mängd hagel. Vi väntade gäster och maten höll inte på att bli färdig då vi säkert hade 10 strömavbrott, men som tur va så blev det bara korta avbrott. Gästerna blev lite sena då det var fullt med hagel på vägen så det var som i den värsta vinterhalka. På kvällen ett dygn senare var jag ute med hunden och då låg det på ett ställe fortfarande en driva hagel kvar, fast det hade varit varm den dagen.:eek:

Hirvi
2007-07-04, 09:24
Tillbaka från Småland. Tisdag efter midsommar så regnade det 50 mm på ca 3 timmar På lördag fick vi ett åskväder som höll på i ca 2½ timme. Det kom då ca 40 mm regn plus en stor mängd hagel. Vi väntade gäster och maten höll inte på att bli färdig då vi säkert hade 10 strömavbrott, men som tur va så blev det bara korta avbrott. Gästerna blev lite sena då det var fullt med hagel på vägen så det var som i den värsta vinterhalka. På kvällen ett dygn senare var jag ute med hunden och då låg det på ett ställe fortfarande en driva hagel kvar, fast det hade varit varm den dagen.:eek:

Burrrr Lasse!
Det ser vintrigt ut!
Hirvi

E.B.
2007-07-04, 15:10
Rätt så bra sammanfattning om morgonen här i Nora. Jävlar vad det regnade. Träffade en glassamlarkollega som inte heller hittat något, det bästa gick nog igår. Var lite sugen på en ättikskaraffin hos Stens, troligen Irländsk andra hälften av 1700-talet, men den var lite för dimmig i glaset så den fick stanna kvar. En riktigt bra rinnglasyrblomkruka från UE var väl egentligen det enda som handlades.

Ballonggreven
2007-07-05, 10:09
I Malmö är det jämngrått för andra veckan i rad. Idag blåser det så krukorna på altanen jazzar runt. Regnet har vräkt ner för att nu på förmiddagen ha övergått i ett envetet strilande. Temperaturen ligger på njutningsbara 14-16 grader.

"Global warming? My ass!!!"

Ballonggreven
2007-07-06, 11:21
Malmö är en stängd stad!!!
Man kommer tydligen varken ut eller in på grund av att vägar, inklusive motorvägar, står under vatten.

Kecke
2007-07-06, 12:19
Visste inte att det var så illa i malmö.
Hur är det just där du bor?

Ballonggreven
2007-07-06, 12:23
Visste inte att det var så illa i malmö.
Hur är det just där du bor?

Blött. Men ingen översvämmning.

Kecke
2007-07-06, 12:25
Bra.
Jag blev orolig över att du kanske måste simma fram till frukostbordet.
Det får ju vara lite måtta på motionerandet. ;)

Kecke
2007-07-07, 10:07
Ber om ursäkt för ovanstående försök att skämta.
Inser nu, när jag förstått vidden av allt regnande i malmötrakten, att det absolut inte är något att skämta om.

Ballonggreven
2007-07-07, 10:19
Ber om ursäkt för ovanstående försök att skämta.
Inser nu, när jag förstått vidden av allt regnande i malmötrakten, att det absolut inte är något att skämta om.

*blubb* :(

Äjth
2007-07-13, 16:59
Efter Regn kommer Solsken, nu värmer den sjuhäradsbygden och stora delar av himlen är tacksamt blå som på en examensdag när allt faller på plats.