handdator

Visa fullständig version : Midsommar!

Tingeling
2007-06-20, 10:23
Sitter med inköpslistan framför mig för jag skall fylla på i skåpen imorgon,men vill ha något nytt till midsommar. Några förslag? Vi blir inte många men det kommer alltid dropin, tonåringar som inte vet vad de ska göra och grannar/bekanta som vill ha sällskap på kvällen. Grillspett är en klassiker när det är blandat med folk, passar alla smakriktningar, men vill ha något annat gott. Det är bra om det inte är för mycket jobb med det så jag slipper kökstjänst hela kvällen............

Nästa vecka ska jag vara i göteborg, tips på vad jag kan göra? Dagarna är spikade men eftermiddagarna och kvällarna? Ska till Röhska iallafall, där har jag aldrig varit.

LasseC
2007-06-20, 10:48
Ursäkta Tingeling Jag gjorde en egen midsommartråd då jag inte kunde prata om någon mat:D
Ha en trevlig midsommar.
Lasse

Hellen
2007-06-20, 12:46
Laxpaj är alltid gott (om man gillar fisk)! Och kan med fördel göras i ordning långt innan gästerna anländer!

Peter S
2007-06-20, 15:57
Självklart ska du gå på Liseberg! Man blir som barn på nytt...

Vad gäller maten så är det svårt. Pajer är en lösning eftersom de går att förbereda. Själv brukar jag få västerbottenpaj på midsommar. Håller tummarna för att det blir så i år också.

Liljerik
2007-06-21, 05:50
Hade hoppats kunna snylta lite på recepten i den här tråden :rolleyes:
Det blir nog grillspett, finns det någon som vet hur man blandar till den bästa grilloljan? Hoppas att den egenodlade färskpotatisen ska vara färdig och god. Har provat en sådan här låda med fyra olika delikatesspotatisar (iaf enl förpackningen), Amadine, Marine, Juliette och Cherie. Amadine och Marine är tidiga så det är väl någon av de vi ska prova först. En gräddfilsås blir det också, vi brukar blanda gräddfil, majonäs, dill och lite salt o peppar. Skulle vara kul om någon kunde föreslå en "bättre" blandning.

Tingeling
2007-06-21, 09:34
Tror alla bantar på PES!

Tittade på laxpajrecept och ska prova det längre fram, ungdomarna protesterade vilt så det blir när de inte är hemma. De har fått för sig att alla pajer utom rabarberpaj smakar äckligt och det beror nog på att jag har varit dålig på att göra pajer. Ska nu leta efter någon god mat på nätet, ska åka om en timme för att handla.

Peter S
2007-06-21, 12:02
Jag är oansvarig för maten på midsommar, så det är skönt att slippa tänka på det... Orkar faktiskt inte vara kreativ åt er andra heller...
Har fullt upp med sånger, lekar och sprit.