handdator

Visa fullständig version : Å regnet det bara öser ner...la la

Äjth
2007-05-21, 16:27
...sen minns jag inte resten av texten, inte ens det här stenhårda slagregnet får mig att minnas. Det låg en bris av värme strax innan och sedan mullrade åskan och här är regnet! Det växer fint! nyplanterade buskar behöver inte vattnas. Efter regn kommer Sol - många trösterika fraser kommer för mig...men regnet det bara öser ner..... Vad mera? vattendepåerna fylls(de var rejält höga innan) Svampen till midsommar borde jäsa sig stora. Luften rensas på giftiga utsläpp! hm.....och tvätten får hänga lite extra länge på strecket. Och efter regn kommer sol säger grannen som har dyngkoll på hur vädret ska bli -----imorgon, säger han, varmt och soligt. Jaha, jag tror det när jag ser det säger jag och drar igen ytterdörren och slår mig ner framför datorn i väntan på bättre tider.

Liljerik
2007-05-21, 19:35
Jo, det började regna här också under förmiddagen. Såg fint ut i morse när jag åkte till jobbet, ställde ut hinkarna med Amadine, Marine och Juliette utan regnskydd :eek:
Fick ringa hem å säga till partnen (ordvalet är Äjth-fjäsk) att lägga över en plexiglasskiva så de inte drunknar :rolleyes:

Annars så tycker jag bra om regnväder.......som du säger så kan man ju då vara inne å surfa. Trivs inte alls i värmeböljor men det är lagom så här på våren / försommaren när solen tittar fram.