handdator

Visa fullständig version : Hjälper handlare varandra?

Hera73
2007-05-07, 12:24
Hej på er alla pesare.
Jag har lite funderingar runt hanlare. Jag har ju blivit med antikaffär och har nu en hel del kunder som efterfråga en hel del olika glas och porslin som de vill kompletera med. Det som är så frustrerande är ju att här står de med pengarna i hand och jag har inte varan hemma, eller har väldigt svårt för att få tag i den.

Hur gör ni andra som är handlare? Har ni vänner i branchen som ni kan be om hjälp, vännen har kanske en vara som du har kund till, får du då köpa den till ett bra pris för att sedan sälja den till din kund. Eller skickar du din kund till din vän?

Kram i regnet

Helen

Äjth
2007-05-07, 14:58
Skicka kunden vidare om den inte vill vänta tills du skaffat vad den söker. Samarbete med andra handlare lönar sig i längden.

Peter S
2007-05-07, 17:19
Om det är någon som väntar så lönar det sig nog för alla inblandade att skicka vidare. Om du vill komplettera upp någonting som du redan har inne eller hittar något som skulle passa mycket bättre i din affär än någon annans kan du försöka förhandla fram någon slags "handlarrabatt". Men det fenomenet verkar inte alls vara lika utbrett idag som för 15 år sedan...