handdator

Visa fullständig version : Champagne!!!

Ballonggreven
2007-04-22, 16:39
Kära pesare!
Imorgon bitti drar jag iväg till Champagne och blir borta en vecka.
Därför kommer jag inte att synas på forumet på ett litet tag.

(detta skriver jag bara för att ni ska bli avundsjuka.:D )

nisse 8
2007-04-22, 17:07
Ha det så jävla bra då och tänk inte på oss;)

hose
2007-04-22, 17:39
Ikke dårligt - selv rejser jeg til UK på tirsdag. Ipswich er en af mine destinationer - ikke ligeså eksotisk som Champagne, men god morgenmad har de da der
:o

Hektor
2007-04-22, 18:22
Maten i Frankrike är kass enl mitt tycke, kan över huvud taget inte laga mat.
Dom fick nog sitt goda rykte någon gång på 1600. 1700-talet då vi var i krig.
Det har väl levt kvar på något vis, ungefär samma som när folk går på konstutställning, ingen vågar säga att det är skit.
Eftersom man inte upplevt "den goda maten" tidigare där så fick vi hoppa in på en 4 stjärnig i Paris, samma blaha. Det enda som var imponerande var dom stora nysilveruppsättningarna.
Frankrike är kass i mathänseende det tycker jag och det står jag för.
Tacka vet jag Tyskland där vet dom hur En skall smörjas.

Hektor
2007-04-22, 18:39
Det har ju varik kul om någon annan tycker som jag för en gångs skull.
Sen å andra sidan så finns det så mycket folk som tycker som alla andra beroende på att dom inte tycker ett jädrans dugg.
Åt ylletröja i London, skulle enl. utsago vara oxkött, jag abrupt upp med huvudet och ser mig omkring men inte en "jäkel" som syns reagera i gruppen.
Men å andra sidan hade dom kanske aldrig haft stickad sådan i unga dagar.

Hektor
2007-04-22, 18:42
Glömde bort att önska Ballo.. lycka till i detta matens förlorade land eller du kanske kommer att smörja kråset utan smörja och gillar det?

hose
2007-04-22, 19:10
Tacka vet jag Tyskland där vet dom hur En skall smörjas.

Jeg er vild med de her :D

Peter S
2007-04-22, 19:40
Jag kanske kan upplysa Hektor om att jag med stor behållning drack Gaffins dubbelblandning i påskas. Var på påskgalej där värdfolket hade en gammal flaska liggand som de inte lyckats bli av med på många år. Inte så tokigt! Så nog finns det de som har samma smak (åtminstone i mat och dryck) som du. Maten i Frankrike kan jag inte uttala mig om,. eftersom jag varit på budgetresa till Paris en gång och skidresa till franska alperna den andra gången. Båda gångerna hade jag ungefär samma uppfattning som du där också. Men jag vet ju inte om det räknas direkt.

Men drycker vet som hur man gör!

Hektor
2007-04-22, 20:30
Peter lyckans ost!!!!!!!!
Hose bilden visar mat för en riktig matälskare, inget jädrans pjosk. Ölen skall vara en tysk starkbock med hög stamvörtstyrka så den inte bara smakar sprit.
Varför skall tyskarna var bäst?