handdator

Visa fullständig version : Glad PÅsk

Äjth
2007-04-05, 10:05
...önskar jag er alla PES:are. Hoppas ni får det skönt och lugnt, gott att äta o dricka och om vi har tur skiner vårsolen över oss.

Peter S
2007-04-05, 13:31
Äggande påsk önskar jag er alla!

Kolmårdstrollet
2007-04-05, 14:09
Hoppas ni får en ledigare påsk än jag får. Förutom i dag jobbar jag hela helgen.
Men till er alla från Kolmården en GLAD PÅSK.

Hellen
2007-04-05, 16:05
En riktigt glad påsk önskar även jag er alla! Ska ut i naturen och njuta hela helgen, bara vila och läsa samt någon liten promenad och god mat förstås!

LO-Teks
2007-04-05, 16:32
Glad Påsk önskar jag er alla från Skjutarekullen i Bäcke / Bäckefors

8450

Under skärtorsdagen och påsksöndagskvällen sköt man med en gammal kanon härifrån för att hålla påskkärringarna borta. Kanonen hade inköpts som skrot från en fästning i Göteborg 1831 och nu blivit uppställt på "Skjutareköl" ovanför bruket.

En stor påskbrasa lyste ut över näjden och smederna strök tjärkors över ladugårdsdörrarna för att inte påskkärringarna skulle skada djuren.

Jag antar att det inte var så mycket höga träd på denna plats vid denna tid.

Ha en trevlig PÅSK !!

8451

nisse 8
2007-04-05, 18:00
Glad Påsk från ett tokblåsigt Ockelbo

Kecke
2007-04-05, 18:36
Glad Påsk till er alla.
Nu skall jag sätta på kannan, hämta katten, tanka kvasten och ge mej iväg.
Nå´n mer som skall dit? :D

nisse 8
2007-04-05, 18:50
Glad Påsk till er alla.
Nu skall jag sätta på kannan, hämta katten, tanka kvasten och ge mej iväg.
Nå´n mer som skall dit? :D

Jag har formerna på fel ställe så jag får nog inte vara med:p

Ulferic
2007-04-05, 20:20
Glad Påsk alla.

Liljerik
2007-04-05, 21:53
Glad Påsk från Liljerik o benoknota till er alla!
Kom inte på någon lämplig bild så här på direkten.

Blir mycket glad av att få se Ulferics.....ja, vad heter det? Modellen är iaf Kåges första, KG, och dekoren Apollo.
Mycket trevlig :)

Hittade ett motiv, såg att äggtavlan blev med på bilden, tänkte först bara ha med hönan....

Tingeling
2007-04-05, 23:06
GLAD PÅSK!

Vi ses Kecke, katten sitter redan på plats och jag har polerat kvasten!

Hirvi
2007-04-06, 08:02
GLAD PÅSK alla på PES!
Fick denna av en äldre tant för tio år sen, 35cm gjord av olika garner, frugan är så rädd om den.
Hirvi

Kecke
2007-04-07, 09:33
Kanske har jag drömt.............men....nu är jag i allafall äntligen hemma efter den äventyrliga skärtorsdagsnatten.
Träffade Tingeling och tyckte mej skymta Äjth och CR men är inte riktigt säker. Tyckte mej även se Mr H. spionerande bland kullarna men är osäker även där.
I år var det, förutom de sedvanliga skärtorsdagsaktiviteterna, bytesmarknad.
Jag trodde jag bytt bort kaffepannan mot en engelsk modell från Bromö men tji vad jag bedrog mej. Jag hade bytt bort kvasten också. (Det är därför jag inte är hemma förrän nu, det blev en dryg promenad). För katten fick jag en Bjära (Trollhare). Får väl försöka omdressera den från att mjölka grannens kor (har inga grannar med kor) till att leta upp flaskor.
Minnena börjar blekna.....kanske var det en dröm i alla fall.
;)

Tingeling
2007-04-07, 13:01
Tack för senast, Kecke! Klarade mig bättre på bytesmarknaden, bytte till mig en 1700tals kaffepanna som någon nyss hade bytt till sig mot en gammal flaska, kan det ha varit din? Fick behålla kvasten så hemfärden var ok men det var kallt och blåsigt. Såg inga andra nya bekantingar men fick träffa den behornade him self.

Ulferic
2007-04-07, 14:23
Ser fram mot nästa års charterflyg till Blåkulla. Står på tillväxt vad gäller hornen men hoppas att storleken om ett år skall falla flickorna TingoKeck i smaken. Kommer då att ersätta den Gamle vars horn inte längre har den resning dom en gång hade. Skickar en bild på dagens storlek och ser fram mot att visa upp mig i all min glans.
Antar att ni flög via Karlsborg då Kärringflyget har checkpoint där. Brukar alltid vara en eller annan som på grund av dåligt tankad kvast bryter där. Har också hänt att nödlandningar skett på mina domäner vilket innebär mycket merarbete för mig vad gäller kaffekask och reparationer av gamla kvastar som flyger sämre än dom sopar.

Hektor
2007-04-07, 14:38
Den masken var bra, väl utnyttjade "ådror" i träet också.

Glad påsk på er Alla!

nisse 8
2007-04-07, 21:08
Hoppas dom växer åt rätt håll så du inte förblindas av dom Ulferic:)