handdator

Visa fullständig version : Torpletning idag.

Sladden
2007-03-12, 15:25
Klarblå himmel. Nu 16 grader.
Letade torp. Fann ett i dåligt skick utan intressanta saker. Där fanns dock en fin vårbäck utanför. Skogsödlan hade det varmt och fint. Avslutar med lite skog till Nisse8.

Sladden
2007-03-12, 15:28
Avslutning.

hose
2007-03-12, 17:41
Hvad koster sådan en perle og hvor ligger den?

Sladden
2007-03-12, 18:02
Hade inga tankar på inköp. Letade efter sopgropar och liknande. Bor ju redan i liten stuga på landet så sommarstuga är inte aktuellt.
"Pärlan" ligger i mellersta Småland och den är nog nästan gratis, det var bara golv i rummet därnere, resten uppruttet, övervåningen vågade jag inte gå upp till.

hose
2007-03-12, 18:23
:) Det var til mig jeg tænkte på. Lige noget for en dansker.

nisse 8
2007-03-12, 18:33
Alltid lika roligt att se vårbilder men...........vad gör min sambo där i gräset:D

LasseC
2007-03-12, 19:38
Torpet var vad min svåger säger ett RO (renoveringsobjekt) Det här tycks vara mer än ett RO, mer ett rivningsobjekt. Det var nog rätt att Du inte tog Dig upp på andra våningen.:eek:
Har Du skrämt n8:s sambo Hon tycks ju tappat en bit av stjärten:D
Men Du tar fina kort Sladden Har Du lärt Dig kameran nu?
DG

hose
2007-03-12, 19:45
Nej nej nej. Der skal bare findes en dansker - hos os hedder sådanne "håndværkertilbud"
Selvom jeg ikke er håndværker så kunne jeg godt tænke mig et sådant. Lidt maling og lidt kit når tagstene er sat fast. Så er der en lækker sommerbolig. Se det rindende vand og det skønne trægulv.

nisse 8
2007-03-12, 20:01
Torpet var vad min svåger säger ett RO (renoveringsobjekt) Det här tycks vara mer än ett RO, mer ett rivningsobjekt. Det var nog rätt att Du inte tog Dig upp på andra våningen.:eek:
Har Du skrämt n8:s sambo Hon tycks ju tappat en bit av stjärten:D
Men Du tar fina kort Sladden Har Du lärt Dig kameran nu?
DG

Stjärten:) ......du är finkänslig Lasse här uppe heter det ar........:eek:

Sladden
2007-03-12, 21:15
Torpet borde nog bli ett brandkårssläckningsövningsobjekt, puh!
Jag har lärt mig kameran - lite. Men som tur är så finns det ju diverse autofunktioner. Igår lärde jag mig hur man tar bort datummärkningen i bilden.
Det som jag inte blir klok på är hur datumet kunde stämma när jag stoppade i batterier? Kameran var inte använd på över ett år och varken jag eller säljaren gjorde datuminställningar.
Men, som min troende vän säger, "vi skall inte förstå allt här i livet".
Planerar att fortsätta belasta PES server med bildmaterial. Tur att Lungan finns.