handdator

Visa fullständig version : Vart är alla 2?

nisse 8
2007-02-24, 22:53
547 medlemmar:eek: och max 25st som är aktiva, jag fattar ingenting:confused:
Forumet borde sjuda av mingel och frågor??????????????????????

766
2007-02-24, 23:05
Nisse att det är som det är kanske beror på att folk kommit till insikt om att allt på loppis inte är värt besväret att undersöka, fast det låter likväl inte som den riktiga förklaringen.

nisse 8
2007-02-24, 23:36
Jo men visst, men nog borde det väl vara lite mer liv här????????????????
Nu efter x antal rom och cola och PES en Lördag kväll sticker jag ut hakan "och riskerar att få en smäll" nog borde det väl fungera att få folk att besöka forumet mer frekvent och göra detta till antikviteternas antikvitetsforum ala antikrundan, eller är vi helt enkelt för tråkiga??
Jag tycker vi håller hög klass på inläggen i dom olika kategorierna och håller en trevlig ton i inlägg på svar mot det andra forumet.
Jag bytte forum som huvudforum och är helnöjd med hur jag bemötts på detta forum:D
Så kom igen nu och besök så får ni se skillnaden.

LasseC
2007-02-25, 00:11
Jag håller med Dig Nisse8. Idag har det varit alldeles för trögt här. Jag har jobbat med annat på datorn idag (fortsatt släktforskning) och varit inloggad hela tiden och tittat tll forumet med jämna mellanrum. Men det har varit lite stiltje Inte har väl TV-programmen rosat kvällen Tittade till ett tag under fikat på schlagertävlingen Det var för bedrövligt Nr 4 var ett bottenmärke. När det lät för illa gick jag ut i vardagsrumme´t och kollade.
Får väl ladda kameran och plåta lite prylar så får vi se. Ha en bra fortsättning på helgen
Vänligen DG:D

nisse 8
2007-02-25, 00:27
Jag håller med Dig Nisse8. Idag har det varit alldeles för trögt här. Jag har jobbat med annat på datorn idag (fortsatt släktforskning) och varit inloggad hela tiden och tittat tll forumet med jämna mellanrum. Men det har varit lite stiltje Inte har väl TV-programmen rosat kvällen Tittade till ett tag under fikat på schlagertävlingen Det var för bedrövligt Nr 4 var ett bottenmärke. När det lät för illa gick jag ut i vardagsrumme´t och kollade.
Får väl ladda kameran och plåta lite prylar så får vi se. Ha en bra fortsättning på helgen
Vänligen DG:D
Släktforskning är kul men tidskrävande, jag har försökt men saknar tålamodet och inspiration då jag vet att vi redan har en släktbok som har en spännvidd mellan tidigt 1600 till 1980tal, den har skrivits av en präst i Österfärnebo och är nog så komplett den kan bli så när som på 1980-2006.
Men kanske försöker jag igen om några år att komplettera den.
Jag har lovat AF lite info om en Dr och en banvaktare om jag träffar en kille som har koll på 1900-talets Gysinge-Österfärnebo, så det blir en trevlig info att ge.

LasseC
2007-02-25, 00:51
Jag har lite gammalt material att gå på. Men det saknas alldeles för mycket.
Nu har Peron och Lokalhistoriskt Forskarcentrum i Oskarshamn gett ut fyra CD-skivor över Kalmar län samt delar av blekinge, kronoberg och östergötland.
Ett enormt arbete där åtskilliga hundra och under många år suttit och matat in uppgifter från födelseböcker, vigselböcker och dödböcker. Jättebra att använda men man måste sen kolla mot kyrkböckerna så att allt är rätt. Men man får rätt snabbt en ungefärlig antavla. Skivorna kostar 400 kr per st. Jag har köpt Norra ocg södra Kalmar län. Det täcker väldigt mycket för mig.
Men sen håller jag på med en del forskning om gamla gruvor och bergsbruk tillsammans med två kompisar. Just nu är det gruvorna i Vetlandatrakten, med guld, nickel och koppar.
Dessutom håller jag på med en undersökning av det gamla järnbruket i Flerohopp och skall väl skriva en uppsats om detta för en hembygdsbok i Madesjö. Så det är väl tur att man är pensionär:D men det är svårt att hinna med allt. Så vill jag åka på en loppis ibland, men det var länge sedan nu.
:(
Ha det DG

nisse 8
2007-02-25, 00:58
Jag har lite gammalt material att gå på. Men det saknas alldeles för mycket.
Nu har Peron och Lokalhistoriskt Forskarcentrum i Oskarshamn gett ut fyra CD-skivor över Kalmar län samt delar av blekinge, kronoberg och östergötland.
Ett enormt arbete där åtskilliga hundra och under många år suttit och matat in uppgifter från födelseböcker, vigselböcker och dödböcker. Jättebra att använda men man måste sen kolla mot kyrkböckerna så att allt är rätt. Men man får rätt snabbt en ungefärlig antavla. Skivorna kostar 400 kr per st. Jag har köpt Norra ocg södra Kalmar län. Det täcker väldigt mycket för mig.
Men sen håller jag på med en del forskning om gamla gruvor och bergsbruk tillsammans med två kompisar. Just nu är det gruvorna i Vetlandatrakten, med guld, nickel och koppar.
Dessutom håller jag på med en undersökning av det gamla järnbruket i Flerohopp och skall väl skriva en uppsats om detta för en hembygdsbok i Madesjö. Så det är väl tur att man är pensionär:D men det är svårt att hinna med allt. Så vill jag åka på en loppis ibland, men det var länge sedan nu.
:(
Ha det DG
Du har många järn i elden DG men håll ut, snart kommer belöningen och då kan du hjälpa mig att få den inspiration jag behöver för att föra mina anor vidare:D

LasseC
2007-02-25, 01:03
Tar det som en order.
Såg att jag nog var trött när jag skrev Har stavat som en kratta men hoppas att det förstås ändock.
DG

nisse 8
2007-02-25, 01:15
Tar det som en order.
Såg att jag nog var trött när jag skrev Har stavat som en kratta men hoppas att det förstås ändock.
DG
Förstår allt du skriver men kanske inte stavar riktigt själv pga alla rom och cola jag druckit i kväll, men vad gör väl det, man måste slappa av riktigt ibland och rom hjälper till.
Det låter som jag är en riktig suput om helgerna men det stämmer inte då jag har snöjour från 1/11-31/3 kontinuerligt, men man följer väderleksrapporten nogrant:D

nisse 8
2007-02-25, 01:47
Nu börjar John Blund ta över så jag önskar god natt mina vänner och sov så sött.

FBQ
2007-03-04, 22:12
Nisse, du har inga släktingar från Våla härad?

Annars kan jag väl säga att jag jobbar lite annorlunda tider så jag brukar oftast vara här när andra inte är det. Jag tror att av de (är det 557?) medlemmarna finns det ett antal som bara registrerat sig för att kunna ställa en fråga - och sedan inte kommit tillbaka eller av annat skäl inte intresserat sig. Sedan finns det en del som kanske främst vill titta lite och gärna inte skriver något själv - inget fel med det.
Vi har väl dessutom lite olika intressen - en hel del håller sig mest till modernt porslin - vi har en del rena flasksamlare osv. Kontentan är att vi inte är så många. Jag tror inte att det här forumet är så känt. Jämför vi med "den andra sidan" så har nog betydligt färre hört talas om den här - man i disskussionerna som har förts på andra sidan att många inte vet vad PES är. Jag tror väl för övrigt att det finns många samlare som inte känner till någon av sidorna.

LasseC
2007-03-05, 10:48
Jag tycker det har varit lite tyst från nisse8 också de sista dagarna.
mvh DG

FBQ
2007-03-05, 11:22
Har nisse8 gett upp?:eek:

nisse 8
2007-03-06, 20:29
Nej då, nisse ger inte upp:D
Men en enveten förkylning med toppar på över 40 graders feber har hållit mig till sängs hela helgen:( , men nu är bara hostan (känns som båda lungorna kommer med upp) och snuvan kvar så nu kanske jag orkar vara med lite mer:)

Hosta= muskulära sammandragningar av pattilaris gnuttinutti:p

Kecke
2007-03-06, 22:18
Hu jeda mej så sjuk du vatt. :eek:

Tur att du är på bättringsvägen nu. :)

LasseC
2007-03-06, 22:19
Skönt att Du har orkat att släpa Dig fram till Tangentbordet. Krya på Dig n8
Hälsn Lasse

Äjth
2007-03-06, 22:25
Har haft turen att slippa dessa besvär som tycks ha drabbat stor del av Sverige. Krya på er alla sjuklingar!

Ulferic
2007-03-07, 12:43
Efter några dagar mellan lakan är även jag vertikal igen. Har haft god service under sjuktiden så det är dumt att klaga. Innan flunsan slog mig så gjordes lite nya köp. Får ta ett eller annat vad det lider.

LasseC
2007-03-07, 13:11
ja tystnaden från Dig Ulferic har märkts. Skönt att alla sjuklingar börjar komma tillbaka:cool: