handdator

Visa fullständig version : Fråga: Liten matta, Miró?

Kim von Platen
2012-10-20, 14:06
Hallå,
Se upp, snubblade på den här lilla mattan i en skräpig butik. Tyckte designen påminde om Miró, googlade och fann den här "wall carpet" av konstnären i Barcelona.
Min kanske blivande matta är gjord i Paktistan. Prislappen 900:- talar emot Miró, vad tror ni alla konstvänner.... so long....

Mont blanc
2012-10-20, 15:11
Hallå,
Se upp, snubblade på den här lilla mattan i en skräpig butik. Tyckte designen påminde om Miró, googlade och fann den här "wall carpet" av konstnären i Barcelona.
Min kanske blivande matta är gjord i Paktistan. Prislappen 900:- talar emot Miró, vad tror ni alla konstvänner.... so long....

Hej!
Tror knappast Miró givit mönstret till din matta..
Mönstret känns allt för "konstruerat", inte alls lika lekfullt elegant
som de med säker hand en gång utförda.

Lite som, av bronskopior av Giacometti, Bottero och Dali m.fl för en billig pengsing i stort antal på nätet:-)
Inte dåliga, men en hygglig bit ifrån..
Som alltid, jag kan ha fel, men knappast här.

Tack ändå för en kul visning,
ha det gott!

Mvh
J

Kim von Platen
2012-10-20, 16:39
HallåJ,
Delar helt din uppfattning, tack för snabbt svar. Låt oss kalla illustrationen för en Miróinspirerad snubbeltråd, men den skulle passa ganska bra i min nya studio så jag prutar och slår till.
So long....
PS. Du verkar kunna en hel del om modernt måleri, varför inte starta en "egen" konsttråd?

Mont blanc
2012-10-20, 18:28
HallåJ,
Delar helt din uppfattning, tack för snabbt svar. Låt oss kalla illustrationen för en Miróinspirerad snubbeltråd, men den skulle passa ganska bra i min nya studio så jag prutar och slår till.
So long....
PS. Du verkar kunna en hel del om modernt måleri, varför inte starta en "egen" konsttråd?

Miróinspirerad snubbeltråd i varpen då :D

Om än taffligt/fyrkantigt vävd, så en kul färgklick utan signatur som väl
kan passa in i den humoristiskes studio/atelje..

Pruta ner "eländet" till knappt hälften, njut av färg och affär, och slå till!
Skräphandlaren överlever chocken, pråmis..:-)

Det "moderna" måleriet väl som det moderna skulpterandet har en stor plats i mitt hjärta, absolut!
Kunskapen däremot kunde vara mycket bättre då området är gigantiskt.
För övrigt faller nittonhundratalets form och färg in i mitt sinne ödmjukt..:)

Medelst vänlig hälsning
J

Kim von Platen
2012-10-24, 17:57
HallåJ igen,
Tack för ditt engagemang och synpunkter. Skräphandlaren har öppet fred-lörd. So long...

Kim von Platen
2012-10-30, 15:33
Hallå,
"Eländet" är på plats, prutad, nytvättad och fin. Tycker faktiskt mattan pryder sin plats bland allt annat mindre värdefullt i
i mitt till hälften färdiga arbetsrum där kontrasterna samsas till vågornas brus. So long...

Staffordshire
2012-11-01, 23:03
Va? Inte en enda staffordshirefigur så långt ögat når! :)

PS. Trevlig matta! :)

simco
2012-11-02, 13:46
Jag tycker också att det blev jättefint!

Kim von Platen
2012-11-02, 17:04
Hallo Staffis,
I´m sorry. Några plattisar trängs i ett annat fack i väntan på bra belysning. Håll till godo, men du har nog sett dem förut. Har bara marina figurer framme.

Roligt också att du Simco gillade hörnet. Jo, det blev ganska tufft med puff i konskinn, en åkdyna rölakan och eländet på skurade furugolvet.
Tycker att man måste försöka se till en helhet, dock inte heltäckningdmatta, never ever....

Staffordshire
2012-11-02, 17:24
Tänkte väl det! De gör sig bra där de trängs i sitt fack. Ser att du har lite intressant litteratur oxå! :)