handdator

Visa fullständig version : Melodischlagerfestivaleländet..

Äjth
2007-02-03, 17:42
...börjar ikväll på TV. Vi tänkte sitta och ondgöra oss, som mormor uttryckte det! nån mer som ska sammaledes?

Kecke
2007-02-03, 17:51
Jag har aldrig under alla min år aldrig någonsin tittat på dessa urvalsprogram. Däremot har jag ganska många gånger sett själva festivalen. Nu har jag faktiskt tänkt titta på programmet ikväll pga att jag som vanemänniska brukar se något kl 20.00 på lördagar. Det är väl ändå underhållning.:D

766
2007-02-03, 17:55
Jasså det är bensprattel med musik i kväll. Tur att bensprattlet är där för i annat fall hade det varit katastrof.
Då kanske det förkrymta mellanreg. Carola sprattlar till så lasarna flyger all världens vägens, oh jag måste kolla läget.

Kecke
2007-02-03, 18:05
Men 766....är du sääker på at det blir bensprattel? ;)

766
2007-02-03, 18:19
Eftersom musiken är rätt så slätstruken så är väl bensprattel ett måste. Hade vari kul om Carola kläckt av sig 440 svängningar /sek utan den minsta överton.
Då hade det blivit riktigt intressant. Givetvis undertiden hon sprattlat till tusen.

Kecke
2007-02-03, 18:29
OK. Du har säkert rätt ang. bensprattel. :D
Vi hörs...eller ses.....(eller vad säger man när man bara skriver till varandra?) efter programmet.

Sladden
2007-02-03, 19:16
Jag skall försöka lära mig lite mera om min kamera.
160 sidor bruksanvisning!
Detta när jag kämpar med nikotinabstinensen. Slutade snusa, efter 40 års ivrigt prisande, i måndags.

Ulferic
2007-02-03, 19:27
Sista gången jag såg detta sång och musikprogram var det några som sjöng om skor. Gumman däremot har laddat upp med diverse medikamenter runt fåtöljen. Själv kryper jag in i min kammare och tittar på någon lång film. Angående snus är det nog dags att efter snart 45 år att sluta . Köpte en dosa igår till ett pris av 35 kronor. Får skaffa en gyllene dosa och förvara denna dyrgrip i.

766
2007-02-03, 19:39
Sist jag snusade var nog priset 3,5.

Kecke
2007-02-03, 19:45
Jag skall försöka lära mig lite mera om min kamera.
160 sidor bruksanvisning!
Detta när jag kämpar med nikotinabstinensen. Slutade snusa, efter 40 års ivrigt prisande, i måndags.

Duktig pojke.:D

För mej verkar det var ett nödvändigt ont som jag inte vill höra talas om.
Ge mej gärna tips om det finns något som undersättar abstinensen.
Skall in på strålbehandling nu under en månads tid och inget som förstör syreupptagningen bör förekomma.
Begrper inte hur jag skal klara av detta.:(

Sladden
2007-02-03, 20:05
Inga knep, mera än halstabletter och genomlevande av ett litet helvete i 3 dagar.
Nu är det lite bättre. Kan kontrollera humöret och känner mig, nästan, psykiskt frisk.
Jag är djäv...t envis också!

nisse 8
2007-02-03, 20:49
Jag slutade röka tvärt Oktober 2005 efter 30 års rökande:O lättaste sak i världen.
Men började igen Augusti 2006 :( lättaste sak i universum och jag är så förbannad på mig själv för nu är det inte lika lätt.

Ballonggreven
2007-02-03, 21:10
"Från fönstren kommer ljud som aldrig dör
och alla vackra människor de bara kör och kör..."

Uno & Eva rules!!!

766
2007-02-03, 21:37
"Från fönstren kommer ljud som aldrig stör
och alla vackra människor de bara dör och dör..."

Jung_Kee
2007-02-03, 21:43
Oj vad många det är som ska sluta, duktigt! :)
Alla tips är välkomna, själv snusar jag inte men jag ska tvinga min lillebror att sluta.

Äjth
2007-02-03, 22:01
Ja vi höll på Irma & Uno här oxå och ett andra kort på Stefan Andersson och vad hon nu hette. Nu blir det lite roligare att följa och nästa lördag är The Ark med!! annars är mättnaden tung av rårakor m. fläsk, sedan fruktsallad med glass OCH grädde! på toppen snaskar vi godis och dricker lite vitt vin.
trevlig lördag på er alla.:)

Ballonggreven
2007-02-10, 21:03
Hur kunde Svante & Anne-Lie röstas bort direkt!? Nästa bästa låten ju!
(The Ark regerar!!!)

cjf
2007-02-10, 21:41
Tillhör ju sjäv den generationen som gärna sett att Lustans Lakejer gått vidare, men de är väl dessvärre stenute för närvarande. Får glädjas åt att ett gäng "redia" kronobergare (och fd. skolkamrater) tog sig vidare i alla fall, och de var ju trots allt som Ballo säger klart bäst!

Ballonggreven
2007-02-10, 21:57
Lakejerna var oxå bra.
Visst är det konstigt att man alltid har bättre smak är majoriteten?;)

Ballonggreven
2007-03-03, 19:43
Okej allihopa!
Nu tar ni och röstar på Uno & Irma ikväll!

Det kanske låter som en order och ni bör uppfatta det som en order!
;)

Äjth
2007-03-03, 19:53
Givetvis, deras låt var bra, men har för mig att ngn annan till andra chansen oxå var bra, men minns förstås inte, så no big deal.

Sladden
2007-03-03, 20:06
Kan meddela att jag inte sett på eländet, någonsin!:cool:

Ballonggreven
2007-03-03, 20:41
Kan meddela att jag inte sett på eländet, någonsin!:cool:

Men du har väl telefon?

Ballonggreven
2007-03-03, 23:31
Uno & Irma åkte ut!!!!
Jag är såååååååååååååååå besviken!:mad:

(inte för att jag röstade själv, "ekonomisk" som jag är, men jag hopades på er andra ;) )

Peter S
2007-03-04, 12:54
Jag röstar inte heller. Jag har upptäckt att det skulle bli mycket dyrt att få sin vilja igenom! Tänk på att man måste ringa mer än alla fjortisar och panschisar tillsammans!
Jag tycker att både andra chansen och finalen inte håller så hög klass som jag skulle velat. De bästa låstarna har till stor del redan försvunnit. Och därmed minskar mitt intresse för tävlingen... Kanske biter SVT sig själva i baken när de övergår till rent kommersiella intressen istället för en kvalitetstänkande jury...

Jung_Kee
2007-03-04, 14:48
Vete sjutton, juryn var ju bara crap anyways... Jag trivs faktiskt bättre med det system som finns nu, även om det finns mycket som kan bli bättre.

Äjth
2007-03-10, 14:57
Ja då var det dags för final för den svenska uttagningen ikväll! för alla intresserade. Mest populära förefaller Andreas Jonsson, The Ark, Sebastian och Sanne!!!!!??? vara, få se vad svenska tyckarna bestämmer sig för.

Björn L
2007-03-10, 21:28
Passar på att ge en kortfattad synvinkel från min sida angående detta återkommande jippo. När Carola vann med "Evighet" för att sedan sjunga "Invinsible" i den stora finalen så ledsnade jag helt. Det är ju inte samma låt enligt mig. En engelsk text gör att de flesta fokuserar mer på melodin, inte textens innebörd. På svenska så kan vilken bonnläpp som helst lalla med. Givetvis är en del sånger svåra att översätta men när "evighet" blir översatt till "Invinsible" så är det inte samma sång som majoriteten av Svenska folket har röstat på ! Den texten som man vill sjunga i en eventuell final skall (enligt mig) också sjungas i kval tävlingarna... Eller vad tycker ni ?