handdator

Visa fullständig version : Främmande varelser.

Ulferic
2007-01-23, 14:59
Skulle gå ut till vedhögen för att hämta ett fång ved. Fick då syn på dessa varelser som verkar ha kläckts i vedhögen och nu tydligen är klara för att som jag tror ta över vår planet. Täten på kolonnen har som synes riktat in sig mot vårt hus. Dom är inte så snabba så jag har säkert tid att sätta in motåtgärder. Undrar därför om någon varit med om detta och kan bistå med hjälp hur jag på bästa sätt skall stoppa invasionen. Saknar förresten vår katt som brukar hålla till i närheten av vedhögen. Hjälp!!

766
2007-01-23, 15:10
Är dom av styrenplast så kan du lösa upp dom med etylacetet.

Ulferic
2007-01-23, 15:18
Nej för f-n dom rör på sig. Har lite Acetylsalicylsyra hemma. Kanske kan prova med det.

Kecke
2007-01-23, 16:37
:eek:
Prova med ett knippe dill och en kittel kokande vatten.
Har hört att denna form av kryp genast hoppar upp i kitteln då. Sedan är det bara att sätta på locket.

Äjth
2007-01-23, 16:40
Dom har uppenbarligen redan utsatts för ett attentat av kokande vatten men det lyckades inte ta kål på dem!

Ulferic
2007-01-23, 17:20
Invasionen tillfälligt stoppad då ett kråkpar åt upp frontlinjen. De röda omgrupperar. En timmes vapenvila medan Våra Värsta År sänds i dubbla avsnitt.

cjf
2007-01-23, 19:50
Jag har stött på sådana här vid ett flertal tillfällen i mitt liv, dock sällan på andra ställen än på bord. I vilket fall, jag har aldrig lämnat ett invaderat bord av någon annan anledning än att de röda krypen varit helt utrotade, så om du behöver bistånd så är jag din man! ;)

766
2007-01-23, 21:07
"Dryparen" står färdig för dränkning. Det är bara att lyfta ett finger och utrotningen är igång.

Peter S
2007-01-23, 23:08
Jag har hört talas om de där. De invaderar jorden som en cancersvulst (kräfta). På 50-talet gjorde de en film om dom...
http://www.disobey.com/horror/posters_and_similar/downloads/them.jpg

Ulferic
2007-01-24, 11:06
Läget kritiskt. Mobiliserar. Motanfall planeras.
Fick ett tips i morse av okänd soldat: Ta på en lustig toppig hatt med hakband och knyt en färgglad haklapp runt halsen och visa dig för rödingarna. Lär vara enda sättet att stoppa dessa kryp. Gumman åkt till stan för att köpa nödig utrustning. Går under tiden till anfall.

Peter S
2007-01-24, 11:44
Man ska tydligen beväpna sig med en liten bred kniv med rött skaft för att få dem på fall, har jag hört. Vissa använder ett spjut med två klor i framänden och ett bredare mothåll bak.