handdator

Visa fullständig version : Gissa vem är vem?

Raoul Karlsson
2005-09-24, 01:04
Dessa personer är från detta forum. Men kan Ni se vilka det är?

Den som svarar rätt vinner en fotvandring för två.

(personerna på bilden får ej deltaga, eller någon av deras släktingar, kusiner eller tremänningar, osv.)

Äjth
2005-09-24, 09:18
Den som stod bakom kameran - får den delta? ;)
Det som slog mig först var att samtliga herrar bär skjorta på samma vis!!

Raoul Karlsson
2005-09-24, 09:42
Den som stod bakom kameran - får den delta? ;)
Det som slog mig först var att samtliga herrar bär skjorta på samma vis!!

Nej, min fru får inte deltaga i tävlingen. Och förresten - var var Du?

LS
2005-09-24, 09:47
Inte en aning om vilka som är på bilden, men redigt nyfiken blir man. Är det folk som har samma intresse vilket avhandlas vid något informellt möte måntro?

Äjth
2005-09-24, 09:53
Jo jag gjorde just ett inlägg tidigare om att jag inte fick ihop lusten med orken. 30 mil efter jobbet var mer än jag mäktade med. I tankarna orkar man mer än man tror.
Aha, jag trodde kvinnan till vänster var din fru Raoul, hm, eftersom jag inte får gissa och vinna den där härliga fotvandringen för två drar jag mig tillbaka och inväntar..... :)

Raoul Karlsson
2005-09-24, 09:54
En ledtråd - kortet är taget på Compass II Bar (jippie jag hittade romerska tecknen) igår fredag efter Antikmässan i Malmö.

Här kan man inte använda en "livlina", men dock en annan "tråd" här på forumet för att lista ut vilka det är... men vem är vem :confused:

berg
2005-09-24, 16:00
Hmmm... det här blir tufft, men min första gissning är att "Raoul Karlsson" är med :rolleyes: samt att det är killen med "negativ hårsäcksbildning" :rolleyes: ;)

Måste luska lite till för de andra... :rolleyes:

Raoul Karlsson
2005-09-24, 16:26
Hmmm... det här blir tufft, men min första gissning är att "Raoul Karlsson" är med :rolleyes: samt att det är killen med "negativ hårsäcksbildning" :rolleyes: ;)

Måste luska lite till för de andra... :rolleyes:

FAN, syns det! Frugan fotar som en käring - ja, hon är ju faktiskt det (jo, hon är hemma).

berg
2005-09-24, 16:59
Tja ett gammalt talesätt lyder ju som så att "en bild ljuger inte" :rolleyes:

Hur som helst en vild chansning är att hedervärde medlemmen "Tingeling" är någon av damerna vid bordet. Rätt? Fel? :confused:

berg
2005-09-24, 17:08
Fler gissningar är att även medlemmen "Sophie" och "Äjht" sitter vid bords, men sedan har jag slut på halv-kvalificerade gissningar och kan lika gärna "snurra flaskan". :rolleyes:

berg
2005-09-24, 17:09
Kul grej förresten. :D

berg
2005-09-24, 17:12
Förresten... kommer med nya gissningar efter lite mer efterforskande. Man får väl ångra sig!? :rolleyes:

Ballonggreven,CJF, Janne R och Raoul! Hmm, ska bara se vem som kan vara vem då... :confused:

Raoul Karlsson
2005-09-24, 17:26
Tja ett gammalt talesätt lyder ju som så att "en bild ljuger inte" :rolleyes:

Hur som helst en vild chansning är att hedervärde medlemmen "Tingeling" är någon av damerna vid bordet. Rätt? Fel? :confused:

Fel!

Fler gissningar är att även medlemmen "Sophie" och "Äjht" sitter vid bords, men sedan har jag slut på halv-kvalificerade gissningar och kan lika gärna "snurra flaskan".

Fel det också! Eller som Brasse sa i ett känt barnprogram Fel, fel, fel.

Raoul Karlsson
2005-09-24, 17:32
Förresten... kommer med nya gissningar efter lite mer efterforskande. Man får väl ångra sig!? :rolleyes:

Ballonggreven,CJF, Janne R och Raoul! Hmm, ska bara se vem som kan vara vem då... :confused:

NU börjar det ordna till sig.

Nu har Du rätt namn på "gubbarna" - då är det bara platsen. OCH tjejen med ögonbindeln.

Vi tar Mastermindprincipen på gubbarna (från vänster till höger).
Rätt namn/fel plats, Rätt namn/fel plats, Rätt namn/fel plats, Rätt namn/rätt plats.

Peter S
2005-09-24, 17:39
Nej, men någon måste vara Susieflätan. Kanske den med det flätbara håret borterst.

Raoul Karlsson
2005-09-24, 18:01
Nej, men någon måste vara Susieflätan. Kanske den med det flätbara håret borterst.

Sedär ja. Det är alldeles rätt, Peter S. Det är Susiflätan.

Någon gissning på "gubbarna"...

berg
2005-09-25, 20:47
Ok, då säger vi så här då... :rolleyes:

CJF, Ballonggreven, Janne R och Raoul!?

cjf
2005-09-25, 20:52

Två rätt, dock oklart vilka... ;)

Raoul Karlsson
2005-09-25, 21:14

Mastermindprincipen på "gubbarna":
Rätt namn/fel plats, Rätt namn/rätt plats, Rätt namn/fel plats, Rätt namn/rätt plats. Nu blir det enkelt...

cjf
2005-09-25, 21:20
Mastermindprincipen på "gubbarna":
Rätt namn/fel plats, Rätt namn/rätt plats, Rätt namn/fel plats, Rätt namn/rätt plats. Nu blir det enkelt...

Särskilt lätt blir det om man tar en titt på de inblandade användarnas profiler...

Samlartrollet
2008-02-23, 10:52
Hittade denna tråden i brist på nya inlägg. Kan man få rätt svar vore det kul

Peter S
2008-02-23, 11:18
Det går att lista sig till om man läser alla inlägg... Förutom den vänstra kvinnan, då...

Samlartrollet
2008-02-23, 11:55
Det går att lista sig till om man läser alla inlägg... Förutom den vänstra kvinnan, då...

Jaha, men jag har tankat med trögolja idag :(

Raoul Karlsson
2008-02-23, 11:57
Så här ligger det till: det är 5 PES:are med på bilden. Tjejen till vänster är Janne R:s fru, men resten är PES:are.

Här är de inlagda med de Avatarer de har idag + alias.

Samlartrollet
2008-02-23, 12:01
Tack det var kul att få ett svar Raoul :)

Kolmårdstrollet
2008-02-24, 12:13
Ursäkta Raoul men om man skall vara lite petig är det sex Pesare på bilden. Janne R:s fru är väl Kanelsnäckan? Även hon Pesare.

Raoul Karlsson
2008-02-24, 12:45
Ursäkta Raoul men om man skall vara lite petig är det sex Pesare på bilden. Janne R:s fru är väl Kanelsnäckan? Även hon Pesare.

Säger Du det så....jag vet faktiskt inte.

fer_g_i
2008-02-24, 16:17
Läckra damer:) men var är de läckra grabbarna för det är väl bara gubbs på bilden?

Peter S
2008-02-25, 13:48
Läckra damer:) men var är de läckra grabbarna för det är väl bara gubbs på bilden?

Jag tror du har fel glasögon på dig. Damerna och gubbsen är ungefär lika attraktiva... ;)

Äjth
2008-02-25, 14:00
Jag tror du har fel glasögon på dig. Damerna och gubbsen är ungefär lika attraktiva... ;)
:D
Stormen som det varnats för, tyckte vi var betydligt överdriven. Vi var i Malmö och lyssnade ibland på nyheter, men vaddå - storm. Hihi, tyckte vi.
Va va, sa vi när vi steg ur bilen hemma och undrade vad det var för stora vita flak som låg i trdgården och var alla de krossade takpannorna kom ifrån. Vi tittade först på grannens, nä, inte kunde det vara våra, vi hade överlevt både Gudrun o Per!
Jojo, visst var det vår tur att stå med tung haka.
Skrattar bäst som skrattar sist, innebörden har levandegjorts på ett ytterst dramatiskt sätt för oss!! :(

Kecke
2008-02-25, 15:56
Usch då.
Tråkigt att komma hem till efter en trevlig helg. :(

Äjth
2008-02-25, 17:08
Jo jag blev lite irriterad, minst sagt. Och nu regnar det. Tydligen finns en liten, liten självriskkostnad här och en firma ska dyka upp inom en snar framtid, får vi hoppas! Allt är telefonerat o klart från vårt håll.
Life goes on, det är dumt att klaga, vi har torrt om både huvud o fötter. :D