handdator

Visa fullständig version : "Djungeltyg"

Lars F
2011-05-09, 10:53
Är bara nyfiken på vem som har gjort mönstret och var tyget kommer ifrån.
Kan bli gardiner till barnbarns barnet? Tycker sambon.

Peter S
2011-05-09, 13:14
Står det inget i stadkanten blir det nog svårt att hitta rätt. Ser inga designkvaliteer i mönstret, bara glada färger.

Lars F
2011-05-09, 17:45
Står det inget i stadkanten blir det nog svårt att hitta rätt. Ser inga designkvaliteer i mönstret, bara glada färger.

Nej Peter, inget tryckt i stadkanten.
Kollade i själva mönstret om det eventuellt kunde finnas "gömt" någon signatur bland alla djuren. Men icke.

Trevligt mönster i alla fall.

Konstaterar att djuren representerar minst fyra kontineter.
Zebra - Afrika. Jättepanda - Asien. Koala och Kengru - Australien, Jaguar - Nord- och Sydamerika. ;)

Tack för inlägget Peter.
/Lars

TinaSand
2011-05-09, 19:45
Jag kan bidra med lite info; tyget är från 1995-96 och är svensktillverkat. Dock fanns ingen designer angiven när det kom. Men det är ett roligt tyg. Det tyckte jag då - och tycker även nu :) Jag jobbade nämligen i tygaffär vid den tiden, det är därför jag vet. Kan nämna att jag köpte några meter eftersom jag gillade det. Passar väl utmärkt till barnrumsgardin :D

Lars F
2011-05-09, 20:27
Jag kan bidra med lite info; tyget är från 1995-96 och är svensktillverkat. Dock fanns ingen designer angiven när det kom. Men det är ett roligt tyg. Det tyckte jag då - och tycker även nu :) Jag jobbade nämligen i tygaffär vid den tiden, det är därför jag vet. Kan nämna att jag köpte några meter eftersom jag gillade det. Passar väl utmärkt till barnrumsgardin :D

En alldeles förträfflig info Tina!

Vi tackar för den, och tror också att den lilla jäntan som får nya gardiner så småningom, kommer att gilla dem. :)

Tack
/Lars