handdator

Visa fullständig version : Nog är det konstigt ...

Koala
2010-07-11, 13:31
Någon skrev i handdukstråden apropå vita handdukar att de är vackra men att det är synd att de blir så smutsiga.

Det här är en sak som jag har jag funderat över i många år. När man tvättar sig så är man ren och fin, men ändå blir handdukarna smutsiga. Kan någon bjuda på en vettig förklaring? :)

Äjth
2010-07-11, 13:54
Så ren och fin är man nog inte alltid efter tvätten - det är nog enda förklaringen. :D

Lehmusleena
2010-07-11, 16:59
Jag är verkligen inte någon kvinnosakskvinna – snarare tvärtom - men tycker att det dessutom är skillnad på mäns och kvinnors vita handdukar. Av någon konstig anledning blir damernas handdukar inte smutsiga lika snabbt som herrarnas! Flera av mina väninnor har noterat samma sak i sina egna hushåll.

En arbetskamrat till mej i Stockholm tyckte att det var konstigt att jag köpte en vit badrock. Hon menade att den måste bli smutsig väldigt snabbt. Jag kontrade med att även mörka och färgglada rockar blir smutsiga. Fördelen med en vit är att man genast ser när det är dags att tvätta den!

Kim von Platen
2010-07-11, 23:52
Hallå Kaola,
Förklaringen är naturligtvis våra vanor och nya beteenden. Nu för tiden tvättar man händerna i tid och otid under rinnande vatten, mest för att få bort löddret av tvålen.
Mitt recept är:
Blötlägg händerna 5 min.
Skrubba med nagelborte och miljövänlig tvål.
Byt vatten.
Skölj noga och kolla ev skit under naglarna.
Spola av med kallt rinnande vatten.
So long...

wasistdas
2010-07-12, 00:21
Hallå Kaola,
Förklaringen är naturligtvis våra vanor och nya beteenden. Nu för tiden tvättar man händerna i tid och otid under rinnande vatten, mest för att få bort löddret av tvålen.
Mitt recept är:
Blötlägg händerna 5 min.
Skrubba med nagelborte och miljövänlig tvål.
Byt vatten.
Skölj noga och kolla ev skit under naglarna.
Spola av med kallt rinnande vatten.
So long...

Låter som att du ska operera någon alt kriminell efter brott... :D

Obeslutsam
2010-07-13, 22:37
Tväl och vatten löser smutsen torkas bort med handuk eller om handuk saknas torka på jeansen.:)