handdator

Visa fullständig version : Stickbeskrivning

Knytt
2010-02-28, 15:25
Hej! Letar förtvivlat efter beskrivningen till denna kofta. Stickad i Jacobsdals Palett. Mönstret är från -80-talet. Någon som vet?

The Ocarinas
2010-02-28, 15:45
Prova att fråga efter den på stickamera.se. I deras forum brukar man kunna få hjälp med det mesta.
Lycka till!

Kökslampan
2010-03-02, 11:19
Finns du i närheten av halland är du varmt välkommen att komma och bläddra i åttiotalsmönster, har ett par flyttlådor med pärmar från olika garnleverantörer. Om inte kan jag försöka leta efter jacobsdalspärmar. Du har inte bild på originalmönstret? Eller nummer på det?

Knytt
2010-03-06, 16:11
Tyvärr har jag ingen bild av mönstret eller nummer. Tror att det fanns i en bok alt mönstertidning men det borde väl ändå finnas som separat mönster. Tack för erbjudandet och jag hör av mig när jag närmar mig Halland.

Knytt
2010-03-06, 16:11
Tack för tipset. Jag testar stickamera.

Kökslampan
2010-03-18, 09:46
Tyvärr har jag ingen bild av mönstret eller nummer. Tror att det fanns i en bok alt mönstertidning men det borde väl ändå finnas som separat mönster. Tack för erbjudandet och jag hör av mig när jag närmar mig Halland.

Jag skickar min mailadress till dig, bara hör av dig när det passar så kan vi göra upp om tid. Jag ser till att ta fram en stol och en kopp kaffe, för det är några pärmar att gå igenom =)! Skulle jag springa på det själv innan så hör jag av mig, skall försöka memorera bilden innanför hjärnbalken. Du är varmt välkommen.