handdator

Visa fullständig version : Tomten är far till alla barnen

Äjth
2008-12-25, 14:46
Den riskerar att bli en klassiker till Jul. Såg den igår kväll, för säkert femte, sjätte gången. Min sambo gillar(gillade) den inte. Tuff dialog, intrikat handling, men igår vände det - vi kunde diskutera den som ett stycke konst!
Skådespelarprestationerna är otroligt bra. Sundvall har ett bra öga för den kvinnliga insinuationen och den intrikanta dialogen kvinnor emellan (mimik och kroppsspråk är på pricken!!). Samtliga aktörer har en stark inlevelseförmåga i sina rollfigurer och filmen ger en härlig (nid)bild av samtiden. Vill ändå framhäva bröderna Ekborg. Den större som ett riktigt svin med svag jagkänsla, Catarina Ewerlöf, särskilt i scenen där hon kreverar över maken´s (haber) lögn. Det är superbt spelat!!! Vad tycker ni?

Ballonggreven
2008-12-25, 15:00
Missade den tyvärr i år. Synd att den visas på julafton tycker jag.

Ballonggreven
2008-12-25, 15:00
Kul med en omröstning!:)
Det var ett tag sedan.

viol
2008-12-25, 15:37
Näääe, den filmen är alldeles för hysterisk för min smak. Aktörerna är nog bra, men vilken cirkus!

Äjth
2008-12-25, 15:38
Näääe, den filmen är alldeles för hysterisk för min smak. Aktörerna är nog bra, men vilken cirkus!
I en del familjer är det nog mer verklighet än cirkus tyvärr!

Äjth
2008-12-25, 18:14
Intressant snabb utveckling på pollen, procentuellt sett. Här finns utrymme för kommentarer vill jag lova! Varså goda!

viol
2008-12-25, 18:20
Skönt att jag inte var ensam att tycka illa om den:p
Vilken fasa att hamna en julafton hemma hos dom, jösses.:eek: Nog för det är livat i vår familj men inte på det där sättet.:D

harley
2008-12-25, 18:29
kan bara inflika att det är ett h-vete att va tomte:D

nisse 8
2008-12-25, 20:12
kan bara inflika att det är ett h-vete att va tomte:D

Man svettas så in i he....e i masken:D