handdator

Visa fullständig version : Uppesittarkväll

Ballonggreven
2008-12-23, 17:54
Skinkan sjuder på spisen, janssons frestelsen gräddas i ugnen, julmusik ur högtalarna och granen är klädd.
Nu ska de sista klapparna slås in och ett okänt antal köttbullar trillas.

Vad gör ni?

Sladden
2008-12-23, 18:08
Lyssnar på musik (inte julmusik), Photoshoppar. Just ätit en god biff med lök. Nu blir det nog lite AC/DC på stereon. Sedan kanske någon gammal film, Citizen Kane blir det nog.

engelsson
2008-12-23, 18:22
Bakar bröd..rågsiktskaka med juldekor*S* ska stoppa skinkan i ugn så fort sista brödplåten e klar..granen ska kläs..paket slås in..bara småpyssel kvar..julefriden har sänkt sig över denna del av Blekinge..

TinaSand
2008-12-23, 18:36
Janssons frestelse puttrar i ugnen och jag väntar på att den ska bli klar. Den ska med till min bror o svägerska imorgon, där vi ska äta "knytis"- julrätter.
Var sitt önskat presentkort av mina båda (vuxna) brorsöner utgör hela julklappshögen - enkelt o bra:D.
När Jansson väl kommit ut ur ugnen ska jag sätta mig i fåtöljen och bara njuta av tanken på en längre - och mycket välförtjänt ledighet:p.
Och ÄNTLIGEN ska jag få tid att vara mer på PES än vad jobbet har tillåtit senaste tiden. GOD JUL alla pesare:)

Kecke
2008-12-23, 18:41
Har precis ätit skinka med dopp.
Löst den vanliga eftertmatensudokun och tagit ett nappatag med TapDefense.
Nu väntar ett avsnitt av den gamla, alldelens utmäkta, serien Bläckfisken.
MYCKET FRIDFULLT. :)

nisse 8
2008-12-23, 20:13
Jag har klätt granen, kokat skinka och grilljerat, slagit in några julklappar och fyllde nu i ett glas med Old Speckled Hen och satt mig vid datorn.........nu är det Julefrid:D

LasseC
2008-12-23, 20:36
Ja jag får inte gå ut i köket Ulla är rädd att jag skall börja baka någonting:eek:
Fick smaka på de ungstekta spjällen som var utmärkta. Hade tänkt göra en sorts senap till men som sagt var utkört då går det dåligt. Har gjort en hemlagad senap av skånsk typ Stark och bra, kanske skulle passat Dig greven.
Så jag sitter här och vet inte om jag skall fortsätta med mitt nya projekt. Att skanna alla (över 2000) diabilder och lägga över dem på skiva. Blir väl inte perfekta men hellre det att kunna titta på dem på TV än att de ligger och tar plats i ett skåp och man aldrig tittar på dem.
Sen har jag ju fortsättningen på Flerohopp som inte är helt lätt då det är lite magert med vad som är skrivit om detta glasbruk
Lasse

Äjth
2008-12-23, 22:29
Allt verkar klart nu, när jag kommit hem. Klapparna ligger på bänken, hundarna är badade, huset städat, vi har INTE lagat mat, TV:n mal som vanligt, vi har samtalat om tillvarons små egentligheter och glatt oss åt att för ovanlighetens skull vara helt ense!!! :D ser ut att bli en bra början på julen!

Susiflätan
2008-12-23, 22:44
Jag känner mig trött och nöjd. Misteln är upphängd och det funkade utmärkt att pussas under den, dörrkransen är uppfäst, granen glittrar, son och svärdotter finns på plats, hunden är helsanerad, några hyllor till mina foton har jag äntligen fått upp på väggen, amaryllisen blommar, hyacinten doftar, det doftar nykokt skinka och janssons frestelse och alla julklappar är inslagna. Nu ska jag bara koppla av och invänta julafton och umgänget med mina kära och nära. God Jul till alla!

Äjth
2008-12-23, 22:46
Jag känner mig trött och nöjd. Misteln är upphängd och det funkade utmärkt att pussas under den, dörrkransen är uppfäst, granen glittrar, son och svärdotter finns på plats, hunden är helsanerad, några hyllor till mina foton har jag äntligen fått upp på väggen, amaryllisen blommar, hyacinten doftar, det doftar nykokt skinka och janssons frestelse och alla julklappar är inslagna. Nu ska jag bara koppla av och invänta julafton och umgänget med mina kära och nära. God Jul till alla!

Det låter perfekt!!! ha det gott och hälsa alla!

Annna
2008-12-23, 23:00
Hemma hos föräldrarna nu, all inclusive alltså.

Status nu och 5 dagar framöver: julkoma.

God Jul!

umeubbe
2008-12-24, 00:31
Bakar bröd..rågsiktskaka med juldekor*S* ska stoppa skinkan i ugn så fort sista brödplåten e klar..granen ska kläs..paket slås in..bara småpyssel kvar..julefriden har sänkt sig över denna del av Blekinge..

Ja, är det inte härligt att komma hem och känna doften av sin Hustrus bak;)

God Jul och Gott Nytt År.

Mvh/Urban.