handdator

Visa fullständig version : Ockelbo bland anat...

Dykar`n
2008-12-20, 23:02
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Tack Kecke!!
Det var intressant att läsa och skönt att äntligen få ett namn på alla dessa puckon som inte verkar ha egna liv.
Dess personer har iochförsig aldrig åsamkat mig ngr större problem. Det är bara det att det är så onödigt.

Om det inte finns fara för liv eller egendom så är bästa sättet att släcka en brand att låta den brinna ut.

Att käfta emot är som att ha bensin i eldsläckaren.

nisse 8
2008-12-20, 23:11
Tack Kecke!!
Det var intressant att läsa och skönt att äntligen få ett namn på alla dessa puckon som inte verkar ha egna liv.
Dess personer har iochförsig aldrig åsamkat mig ngr större problem. Det är bara det att det är så onödigt.

Om det inte finns fara för liv eller egendom så är bästa sättet att släcka en brand att låta den brinna ut.

Att käfta emot är som att ha bensin i eldsläckaren.

Ytterligare en med sunt bondförnuft och sund livsf....livsfisolo.....livsfili.....svårt....livs filosofi....ja där satt den....skål:D

Sladden
2008-12-20, 23:15
Ytterligare en med sunt bondförnuft och sund livsf....livsfisolo.....livsfili.....svårt....livs filosofi....ja där satt den....skål:D

Jag hoppas du kommer på kräftskivan, nisse:D

nisse 8
2008-12-20, 23:29
Jag hoppas du kommer på kräftskivan, nisse:D

i bi där.........ockelboengelska:rolleyes:

Dykar`n
2008-12-20, 23:37
i bi där.........ockelboengelska:rolleyes:

Ett visst mått av engelska bör ni faktist klara där i Oklahoma sity.

Det var väl där för övrigt mina förfäder stötte på patrull.:mad:

Sladden
2008-12-20, 23:50
Ett visst mått av engelska bör ni faktist klara där i Oklahoma sity.

Det var väl där för övrigt mina förfäder stötte på patrull.:mad:

Jag tror faktiskt dina förfäder nådde en bit längre in, Dykar´n.

Dykar`n
2008-12-21, 00:07
Jag tror faktiskt dina förfäder nådde en bit längre in, Dykar´n.

Nej nej!!
Vi slog till reträtt vid mötet med Ockelbovildarna. En viss uppblandning har skett på senare tid.
Detta med fördel för Ockelboborna.:D

Skämt åsidå. Mycket gått har kommit ur dessa trakter. Kastruller, båtar, skotran och Ferarri!!!!:)

Och senast lade de bland andra ribban för skolmaten i framtiden.

NGN som har ngt tips på tyg till ett fototält??

nisse 8
2008-12-21, 00:10
Nej nej!!
Vi slog till reträtt vid mötet med Ockelbovildarna. En viss uppblandning har skett på senare tid.
Detta med fördel för Ockelboborna.:D

Skämt åsidå. Mycket gått har kommit ur dessa trakter. Kastruller, båtar, skotran och Ferarri!!!!:)

Och senast lade de bland andra ribban för skolmaten i framtiden.

NGN som har ngt tips på tyg till ett fototält??

Skotran kan ja int håll me de om de e de mest arbetsamma skotran sen skidoo olympic:D
Ferrarin va det bara OckelboLundgren som hölls med, kastruller va det kärringa, men båtarna är vi stolt över:D

Dykar`n
2008-12-21, 00:27
Jag vet att det inte hör hemma på denna tråd men ber om överinseende med detta snedsteg.

Vem kan motstå en en sådan svensk kulturskatt??!!

http://www.ockelbo-collection.se/pictures/historia/plastkultur/thumb_4.jpg

Avslutar härmed min aktivitet i denna tråd vilken mynnat ut i alltför vida loose ends.

Ämmnar inom en snar framtid att bidraga med små godbitar inköpta och islade den senaste tiden.

Men visst fanns det en kastrullfabrik i centrala Ockelbo förut!!??

nisse 8
2008-12-21, 00:39
Jag vet att det inte hör hemma på denna tråd men ber om överinseende med detta snedsteg.

Avslutar härmed min aktivitet i denna tråd vilken mynnat ut i alltför vida loose ends.

Ämmnar inom en snar framtid att bidraga med små godbitar inköpta och islade den senaste tiden.

Jebe kastrullfabrik:) vet inte om det var en tillverkare eller återförsäljare:)

Sladden
2008-12-21, 00:45

Dina snedsteg är förlåtna och välkomna.
Ockelbos historia måste förtäljas medans den finns:D

LasseC
2008-12-21, 01:09
Jag undrar om herrarna har börjat tulla på julebrygden. Det låter lite åt det hållet i kväll. Själv har jag tagit det väldigt lugnt
GOD JUL på er säger DG som faktiskt kommer till Småland före nästa jul:D Så Du kan inte vara alltför lugn Sladden. Runt påsk dyker jag upp.:eek:
Lasse

LasseC
2008-12-21, 01:10
PS Jag gör allt för att komma på kräftskivan:D
Lasse

nisse 8
2008-12-21, 01:13
Jag undrar om herrarna har börjat tulla på julebrygden. Det låter lite åt det hållet i kväll
Lasse

too dää?

nisse 8
2008-12-21, 01:15
PS Jag gör allt för att komma på kräftskivan:D
Lasse

Om hängslena håller och kärleken står oss bi Lasse så ses vi hemma hos Sladden:D

LasseC
2008-12-21, 01:19
Om hängslena håller och kärleken står oss bi Lasse så ses vi hemma hos Sladden:D

Absolut:cool:
DG

Sladden
2008-12-21, 01:20
Punk IPA, Bedarö och Samuel Adams Boston Ale håller mig vaken!

LasseC
2008-12-21, 01:30
Punk IPA, Bedarö och Samuel Adams Boston Ale håller mig vaken!

Jag var på min äldsta barnbarn:s 18årsdag igår så jag tror inte jag skall börja med någon Bedarö i kväll så snart stänger jag butiken
Grabbar ha det bra och var rädda om de gamla 1700-talsflaskorna. Jag har ingen vad jag vet Möjligtvis är min ballongflaska slutet av 1700 eller början av 1800.
Godnatt

Sladden
2008-12-21, 01:33
Själv har jag en Holländsk flaska från ca 1720-30. Det får väl bli en bild framöver.
Godnatt LasseC och ni andra.

nisse 8
2008-12-21, 01:38
Och jag säger god natt och tänker på min blå som kan vara väldigt gammal eller väldigt ny:D

Bruce
2008-12-21, 08:52
Inlägg flyttade från denna tråd:
http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=14145