handdator

Visa fullständig version : 15.40

Äjth
2008-12-06, 15:47
mörkret börjar lägga sig. Suck!! så korta dagar och så stort behov av sömn. En haltande ekvation! Vi hann med en skogspromenad men vid fotografering bad den välinformerade kameran: Fäll upp blixten!
Grynkornigheten på bilderna överensstämmer med verkligheten emedan vi drar djupa andetag och klipper med sömniga ögonlock! Nu väntar snart mumsig mat som jag lagade igår och det är dags att tända upp stearinljus överallt. Ett glas vin vore gott!
Hur ser era eftermiddagar ut?

nisse 8
2008-12-06, 16:09
Jag är just klar med en vända med dammsugaren, blommvattning och diskbaljan snart väntar god kyckling som min sambo lagat till under tiden jag donat med det andra.
Old Speckled Hen blir det till maten:)

Äjth
2008-12-06, 16:14
Jag är just klar med en vända med dammsugaren, blommvattning och diskbaljan snart väntar god kyckling som min sambo lagat till under tiden jag donat med det andra.
Old Speckled Hen blir det till maten:)

Å kyckling låter gott. Hur tillagas den? Å höna att dricka oxå!!! gott , gottigottgott!!!

nisse 8
2008-12-06, 16:52
Å kyckling låter gott. Hur tillagas den? Å höna att dricka oxå!!! gott , gottigottgott!!!

I lergryta med en massa kolijoks:rolleyes:

Sladden
2008-12-06, 20:59
Det hedrar Er att Ni, liksom jag, tillhör den minoritet som kolijoksar maten i en lergryta.
Römertopf på Er!

guygil
2008-12-06, 21:02
då tillhör vi nån annan grupp då vi kolijoksar i en gjutjärnsgryta