handdator

Visa fullständig version : Får man tjuvtända...

Susiflätan
2008-11-25, 19:20
...sin adventsstjärna? För en gångs skull är jag ute i god tid till advent. Adventssakerna är upphämtade från förrådet, adventsstjärnorna utvecklade och med nya lågenergilampor isatta. Nu har jag hängt upp dem i fönstren och provtänt dem för att se så att de funkar. Dock släckte jag dem snabbt igen - det är ju inte advent förrän på söndag...:(

Lite historik kring adventsstjärnan;
http://www.nordiskamuseet.se/makeframeset.asp?sUrl=http%3A//www.nordiskamuseet.se/publication.asp%3Fpublicationid%3D6883&Cat=&catName=&publicationid=6883

Maria
2008-11-25, 20:01
Ja det är väl klart att du får, här ska också julpyntas inom det snaraste, jag utökade ju mitt julpynt med 200% förra året, har nu 2 st julstjärnor och en styck adventsljusstake:D:D

Hellen
2008-11-25, 20:34
Har redan tänt mina, ska resa bort över advent och vill njuta lite innan!

eje5666
2008-11-25, 21:19
Samma här ska jobba hela advent så idag fixa jag å tände allt! Brukar inte göra på dettaa viset men de ska ju bli dåligt väder här i söder så nu passade jag på med lite Adventsmys menas snön är kvar!:p

Ulferic
2008-11-25, 21:43
Stjärnan på plats.

eje5666
2008-11-26, 18:05
Din stjärna lyser vackert på natthimlen å snön ligger på taket,men hur är de idag?här va de blankis å nu är snön borta:(

engelsson
2008-11-26, 18:07
Vilka härliga julfönster..jag ska putsa fönster o stryka gardiner i morgon..allt ska bli klart till söndag e det tänkt..

eje5666
2008-11-26, 18:19
Jag tjuvstarta som jag inte brukar men jag ska ju jobba hela helgen,fred,lörd,sönd.:)

engelsson
2008-11-26, 18:21
Var du glad att du har det överstökat*L*

Curious
2008-11-26, 23:18
Jag borde smygprovköra mina elljusstakar...
Det är mycket märkligt - alla lampor i dem brukar fungera så bra när jag framåt slutet av januari eller så, samlar ihop elljusstakarna, bär dem en trappa upp och ställer in dem i ett skåp, men lika sjutton är alltid flera lampor ur funktion, ibland flera i samma stake, när de ska användas igen. :confused:

engelsson
2008-11-27, 08:03
Lagen om livets jäklighet*L*

Rubus Arcticus
2008-11-27, 10:28
Jag borde smygprovköra mina elljusstakar...
Det är mycket märkligt - alla lampor i dem brukar fungera så bra när jag framåt slutet av januari eller så, samlar ihop elljusstakarna, bär dem en trappa upp och ställer in dem i ett skåp, men lika sjutton är alltid flera lampor ur funktion, ibland flera i samma stake, när de ska användas igen. :confused:

Ja är det inte alltid så... Och så är det olika lampor beroende på hur många armar staken har. Man kanske bara ska ställa fram dem utan lampor:cool:

engelsson
2008-11-27, 10:40
Ja är det inte alltid så... Och så är det olika lampor beroende på hur många armar staken har. Man kanske bara ska ställa fram dem utan lampor:cool:
Nej nej nej Artikus det vore o synda stressen o ränna runt i trettioelva affärer efter dessa förbenade lampor hör julstressen till..allt annat vore groooovt fusssskkkkk

Rubus Arcticus
2008-11-27, 10:56
Nej nej nej Artikus det vore o synda stressen o ränna runt i trettioelva affärer efter dessa förbenade lampor hör julstressen till..allt annat vore groooovt fusssskkkkk

Ja Engelsson vad vore Julen utan detta fenomen:) När man i sista affären längst ner på hyllan svetten rinner hittar ett paket med lampor, så är det fel sorts lampor man kan bara skratta åt eländet). Kan man inte trycka ner små ljus i hållarna istället:rolleyes:

engelsson
2008-11-27, 18:36
Ja Engelsson vad vore Julen utan detta fenomen:) När man i sista affären längst ner på hyllan svetten rinner hittar ett paket med lampor, så är det fel sorts lampor man kan bara skratta åt eländet). Kan man inte trycka ner små ljus i hållarna istället:rolleyes:

Genvägar Artikus*S*

Ulferic
2008-11-30, 16:40
Nu är allt klart inför julen. Gör inget halvhjärtat. Är det jul så är det.

Hirvi
2008-11-30, 17:11
Jag ser rött Ulferic, du är rödlistad :eek:
kanske sista modet :rolleyes:
Hirvi

guygil
2008-11-30, 17:15
ja det var definitivt inget svartbygge:D:D:D

Curious
2008-11-30, 17:25
Nu är allt klart inför julen. Gör inget halvhjärtat. Är det jul så är det.

Jag kommer att tänka på den gamla sången med raden "I en röd liten stuga ner vid sjön skall vi bo." :)