handdator

Visa fullständig version : Nyinköp + present

FBQ
2008-11-13, 17:59
Fick gratulationer från Äjth när jag fyllde år med önskningar om att se mina presenter - nu hade jag inte räknat med att få några antika sådana - brukar ju vara lite för kräsen - men jag fick faktiskt en, även om jag faktiskt visat den förrut när den tillhörde min kompis, men kan ju lite väl visa den med min - alla fall relativt - nyinköpta kanna.
Trodde färgerna var mer lika än de var nu när man ser dem tillsammans...

Passade alla fall på idag och köpte mig en lejaklocka också - har ju varit sugen på att få en lite äldre klocka till köket, tidigare satt en junghansklocka från 1939 där.

viol
2008-11-13, 18:03
Grattis i efterskott! Vilken snäll kompis du har! Fin klocka, Lejaur med lite Bling Bing i!

Äjth
2008-11-13, 18:12
Så du fick kannan!! Inte dåligt, den är riktigt trevlig med ansiktet därunder pipen! Leja-ur har jag inte hört talas om förrut, är Leja produktnamnet?

viol
2008-11-13, 18:14
Det jag vet om Lejaur är att de inte brukar vara billiga precis.

FBQ
2008-11-13, 18:24
Tack!

Kannan med ansiktet köpte jag själv, det var den andra V.Duijn-märkta kannan jag fick :)

Tänkte annars passa på att fråga om någon vet något om varifrån man plockade pärlemorbitarna till dekorationen på dessa klockor? De här bitarna verkar i många fall ha stansade hål - och ser ut att vara någon slags halvfabrikat - det måste nästan röra sig om något slags återvinning?

LasseC
2008-11-13, 18:36
Leja-ur kallas väl de klockor som importerades och såldes av Leja i Stockholm
DG

Ulferic
2008-11-13, 18:46
Skulle just skriva att klockorna importerades och såldes av Lejamagasinet Men det har Lasse redan skrivit. Lejamagasinet var väl föregångaren till NK tror jag.

FBQ
2008-11-13, 18:46
Jo - fast jag vet inte om Joseph Leja märkte sina klockor. Just den här modellen brukar väl kallas Lejaklockor just för att de är av den typ Leja sålde.

eje5666
2008-11-13, 22:34
Fick gratulationer från Äjth när jag fyllde år med önskningar om att se mina presenter - nu hade jag inte räknat med att få några antika sådana - brukar ju vara lite för kräsen - men jag fick faktiskt en, även om jag faktiskt visat den förrut när den tillhörde min kompis, men kan ju lite väl visa den med min - alla fall relativt - nyinköpta kanna.
Trodde färgerna var mer lika än de var nu när man ser dem tillsammans...

Passade alla fall på idag och köpte mig en lejaklocka också - har ju varit sugen på att få en lite äldre klocka till köket, tidigare satt en junghansklocka från 1939 där.
Din junghans från 1939 vore väl även kul å få se? gillar junghans!

FBQ
2008-11-13, 23:25
Var inte säker på om den varit med förrut?
Här är den medan den hängde kvar alla fall :-)

eje5666
2008-11-13, 23:41
Var inte säker på om den varit med förrut?
Här är den medan den hängde kvar alla fall :-)
Häftig!!!! den har du dragit upp Många gånger du!? Kolla!!!! vist är de stil över de gamla fina klockorna!