handdator

Visa fullständig version : Info: Till er som gillar broderier

viol
2008-11-01, 09:34
Hör och häpna, denna kan jag ålderbestämma själv! Bra va. Jag ville bara skicka in nån bild till er som gillar broderier. Varsegoda! Ha en bra dag!:)
Och ps, ja den är skrynklig, ni får stå ut.Ds

Gaspadin
2008-11-01, 13:14
Jättefin,vilket jobb som är nedlagt i duken.
Tyvärr uppskattas inte det så högt nuförtiden!

tallen
2008-11-14, 14:48
Jättefin,vilket jobb som är nedlagt i duken.
Tyvärr uppskattas inte det så högt nuförtiden!

Speciellt inte ekonomiskt, jag läste i tidningen om en dam som vunnit stick-SM (tror jag det var), och på frågan hur länge det tog att sticka det paret strumpor hon höll på med, sa hon 12 timmar. Kan ni tänka er om hon skulle ha tagit 300 kr timmen som t.ex. en snickare eller rörmokare...

ULLA
2009-04-16, 22:30
Kan dock säga att handbroderat och spets stiger i värde mer och mer och om ett år kommer det vara värt massor. Fick veta det av en som verkligen kan sådant här...........
Linne med spets handbroderat /tänk den som kunde det!/ har stigit i värde med 40% på bara ett år - alltredan.

Gila
2009-04-18, 11:59
Fast går man till Myrorna/Stadsmissionen eller annan second hand kan du få spets/broderier för någon 10:a eller möjligtvis en selma....så att det har värde stämmer knappast...tror inte det kommer öka heller...

FBQ
2009-04-18, 12:23
Det beror ju på vad det handlar om. Om man skall räkna på hur många timmar som gått åt för hantverket kommer nog linnebroderier inte att betala sig.

Däremot tycker jag att det har blivit svårare att hitta riktigt gamla saker - daterade föremål från 1800-talet eller saker som är otvetydigt riktigt gamla...
Men visst, på många loppisar hittar du handvävt linne bland 10 kronorssakerna, ibland lite äldre saker också...

Tänkte jag skulle passa på att lägga upp några äldre linnedukar jag köpte för inte så länge sedan :)