handdator

Visa fullständig version : Fråga: Vad i hella friden gör man med all must ?

Samlartrollet
2008-10-20, 10:08
Trött på alla äpplen så körde vi till musteriet i går med bilen full av äpplen. Medhavdes 2 st 25 liters dunkar samt 2 mjölkkannor rymmandes 15 liter styck. Totalt 80 liter alltså. Detta räckte inte utan vi fick köpa ytterligare 16 st 5 liters dunkar på musteriet. Kommer alltså hem med 160 liter färskpressad must :eek: Den klarar sig bara några dagar i kylen så vi fick tappa upp på petflaskor och frysa så mycket det gick. Sedan satte vi de bägge 25 liters dunkarna till att göra en vin och en cider sats. Kvar har jag 11 st 5 liters dunkar som jag inte vet vad jag skall göra med. Tänkte pastörisera en del och ha i jordkällaren om det nu fungerar.

Visst kan man ge bort en del men vi betalade 5:-/litern + plastdunkarna 15:-/st så det blir 40:- dunken. Känns lite snålt att be folk köpa samtidigt så är man för snål att ge bort. Det blir ju några 100 lappar... :cool:

Äjth
2008-10-20, 13:13
Sälj musten! Du har lagt ner arbete och övriga kostnader. Lägg ner en liten slant för jobbet och sälj dem. Många uppskattar fräsch must!!

engelsson
2008-10-20, 15:48
Hade du bott i närheten av mig så hade jag gladeligen betalat den summan för nån dunk..så sälj den människa..det är ju du som samlat ihop frukten o forslat den till musteriet..inget o skämmas för o ta betalt tycker jag

eje5666
2008-10-20, 19:40
jajamen gör detta,håller med engelsson till 100.Bor också alldeles för långt bort!