handdator

Visa fullständig version : Bil annonser

Björn L
2008-10-13, 20:10
Ibland så blir det lite galet.. :D Upptäcker ni "felen" på dessa tre ?

engelsson
2008-10-13, 20:25
Hmmm...bil numro ett borde väl rimligtvis inte användas dagligen om den varken e skattad eller besiktigad..numro två hittar jag inget skumt..men trean e ju helt underbart fastvuxen o har helt uppenbart stått ett tag*S*

E.B.
2008-10-13, 20:46
Nog för att Volvo är traktor, men inredningen på tvåan är ju tveksam!

engelsson
2008-10-13, 20:51
Jo jösses*S* nu ser jag ja det ser ju verkligen suspekt ut

Raoul Karlsson
2008-10-14, 19:54
Nog för att Volvo är traktor, men inredningen på tvåan är ju tveksam!

Ja, och ganska stor spak att röra om i soppan med - för att vara en automat.

Obeslutsam
2008-10-19, 08:22
Att det finns gamla vagnar kvar i trafiken hänger samman med tre faktorer, det finns samvetslösa affärsmän som prånglar ut dem på marknaden igen och det finns godtrogna köpare som för dyra pengar köper dem på Tradera kanske…men det är en annan historia.:p

Sedan finns förstås nostalgiker som samlar och har ett gediget intresse och som lägger ner sin själ och pengar på en gammal bil. Jag har en kompis som samlar på gamla folkvagnar, köpt dem billgit förstås.:)

Hur mycket man förlorar på som bilägare på vagnar med rostangrepp vet jag inte om det finns någon statistik över men man kanske inte kan ska ställa frågan här? Ska kolla med bilskroten och vägverket.;)

Jonny Mårtes
2008-10-20, 13:14
Som tekniker och ingenjör har jag aldrig förstått att man tillverkar bilar i ett så förgängligt material som stål. Det har alltid funnits alternativ och framförallt finns det alternativ i dessa dagar.

Olika former av ytbehandlingar, hur bra de än må vara som galvning t ex, ändrar ju inte på stålets dåliga egenskaper som massa (populärt uttryckt tyngd), naturpåverkan etc. Förgängligheten förändras ju heller inte om det går hål på ytbehandlingen...

Å andra sidan skulle det inte ske någon utvecklig av bilen om den hade allt för lång livslängd och bilindustrin skulle inte kunna finnas i den omfattning den finns.

Äjth
2008-10-20, 14:02
:DBilden på folkan är fejkad. Tidigare visades ett flertal bilar från ett skogsparti där träden, via digitaltekniken, slingrat sig in i bilkarosserna!

harley
2008-10-20, 14:34
1 obes,oskattad användes var dag 2 inredning från nån renault pickupp eller nåt och 3 vilket onödigt jobb att skruva dit kofångaren runt trädet, skulle tro att trädet har mer värde än bilen