handdator

Visa fullständig version : Oktoberbild Gullaskrufskalendern.

Raoul Karlsson
2008-10-02, 06:22
Hösten innebar förr i tiden saftning och syltning.

söffe
2008-10-02, 07:45
Som vanligt en underbar komposition! Visste inte att de kannorna var från Gullaskruf!
Söffe http://img2.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0144.gif (http://www.mysmiley.net/free-winking-smileys.php)

Ballonggreven
2008-10-02, 08:46
Jättetrevligt. Visste inte heller att kannorna var från Gullaskruf. Vad är det de heter nu igen?

Äjth
2008-10-02, 09:25
Jättetrevligt. Visste inte heller att kannorna var från Gullaskruf. Vad är det de heter nu igen?
Kylex, Greven, du gav en till mig, minns du?

cjf
2008-10-02, 09:25

Till och med på min lilla 9-tumsskärm kan jag se att där står "Kylex", har Mac:en vaknat på fel sida idag? ;)

Äjth
2008-10-02, 15:38
Här är min lilla samling, en sån där som samlat sig själv på något vis. Ser här nu att jag saknar en bringarstorlek. Kan det vara så att den största är den jag saknar?eller ska det vara en ngt mindre än den största? Fasen oxå, jag trodde jag hade alla storlekar i bringarserien!! Lite andra smådelar oxå, samt locken till en del.
Proffset har förstås etiketter på samtliga :rolleyes:
Jag tycker min samling ser ut som en liten flock med småttingarna längst fram! Mina askar med lock är fyrkantiga, jag ser inte att Raoul har dem? :D

Kecke
2008-10-02, 15:57
:eek:
Det var ingen dålig samling.
Jag trodde jag hade många (8st) men här ligger jag i lä. :D
Jag tror det är den näst största du saknar.
Den största är knappt 15 cm hög och den näst största är 13 cm hög.
Använder du dina?

Äjth
2008-10-02, 16:01
Långt bak i huvudet fanns det nog en tanke när jag hade samlat på mig några; jag tänkte att de vore perfekta att använda i kylskåpet. Ordning o reda du vet! men det blir ett fasligt diskande och för den delen; jag är ingen ordningsmänniska!! Använder du dina?
Det är den 13 cm höga, jag saknar!

Kecke
2008-10-02, 16:06
Javisst.
Jag har tepåsar av olika slag och oliksa sorts nötter och mandlar i.
När dom inte står framme på bordet så pryder dom sin plats i skafferiet. :)

Hmmmm......jag använder dom inte, som det är tänkt, i kylskåpet.

Äjth
2008-10-02, 16:09
;)
Javisst.
Jag har tepåsar av olika slag och oliksa sorts nötter och mandlar i.
När dom inte står framme på bordet så pryder dom sin plats i skafferiet. :)

Hmmmm......jag använder dom inte, som det är tänkt, i kylskåpet.

Det ante mig Kecke! det är ordning på dig!;)

Kecke
2008-10-02, 16:09
Den som är 13 cm hög har jag bara en av.
Annars hade jag ju kunnat ställa undan den till dej.

Äjth
2008-10-02, 16:12
Den som är 13 cm hög har jag bara en av.
Annars hade jag ju kunnat ställa undan den till dej.

Uhm, jag ser dem ibland men har inte tänkt på att det diffar 2 cm på de större, får hålla korpgluggarna öppna i fortsättningen.
Tänk dig Kecke, i kylskåpet, den här goa gröna glasnyansen, prydkligt inbyggda på kylskåpshyllorna med diverse innehåll och man ser precis vad som finns i dem och hur mycket!! Perfekt!! jag har en plåtburk med ditt namn på, slog det mig.

Kecke
2008-10-02, 16:16
Jaa.. det skulle verkligen se snyggt ut. :)

Vad är det för plåtburk du pratar om?

LasseC
2008-10-02, 17:00
Trevligt med Kylex Vackert komponerat. Tack Raoul
Lasse

Ballonggreven
2008-10-02, 19:55
Till och med på min lilla 9-tumsskärm kan jag se att där står "Kylex", har Mac:en vaknat på fel sida idag? ;)

Vet man vad det står är det ju lätt att se.

Raoul Karlsson
2008-10-03, 18:34
Kan nämna att Kylex formgavs 1938.

De två längst till vänster är ur serien Isis.

I mitten finns bordställ Fyrkant (ättiksflaska, ströare och senapsburk), dock saknas almfatet.