handdator

Visa fullständig version : Äntligen Fredag...

Äjth
2008-09-26, 15:45
...detta klassiska utrop, som nödvändigtvis inte innebär vila eller klackarna i taket, men ändock ett sätt att uttrycka hur duktig man varit som arbetat den gångna veckan! Ungdomarna på jobbet tillägger; det är LÖNE-HELG!! och det uttrycket talar ju för sig själv :D
Själv har jag dömt mig till kökstjänstgöring då sambon fyller år idag och älsklingsmaten ska lagas, champangen korkas opp, innan lugnet lägrar sig över ångande mattallrikar. Veckan sluter sig sakta och imorgon är det LÖRDAG =loppis. :p

Raoul Karlsson
2008-09-26, 18:52
Jajamen, imorgon är det loppis på Sandra och även auktion i Folkets Park i Kalmar. Och på söndag är det loppis i Folkets Park, Kalmar. Det kan bli en trevlig helg.

Sladden
2008-09-26, 18:53
Äjth.
Enligt Martin Luther så menar du alltså att du gjort dig förtjänt av ledighet och en skön helg?
Allt för att orka fortsätta i lönearbetets grottekvarn;)?

Susiflätan
2008-09-26, 23:53
Min son myntade ett uttryck för många år sedan - "lönedansen", det var helgen då lönen kom. Jag minns inte att vi storhandlade speciellt mycket just den helgen, men någonstans har han ju fått det ifrån.

LasseC
2008-09-27, 01:39
Jajamen, imorgon är det loppis på Sandra och även auktion i Folkets Park i Kalmar. Och på söndag är det loppis i Folkets Park, Kalmar. Det kan bli en trevlig helg.

Det är typiskt :( när jag inte är i Småland för en gång skull.:D
DG