handdator

Visa fullständig version : Livet efter * Close encounter with..

Äjth
2008-09-25, 15:49
..."the famous wall"
När jag nu undkommit evig symbios med "väggen" välkomnar jag de fekala ångorna på min forna arbetsplats. Hela konststycket i att baxa en betydligt åldrad man från rullstolen till toaletten och DÄR...med nära nog artistiska handgrepp, befria honom från terylenebrallor och nätbyxor med innehållande blöja, ter sig nästan som magi. Jag måste ha gjort det hundratusentals gånger och idag, efter en längre bortavaro, ger mig detta konststycke ett snabbt rus av eufori!!
Lönearbete är ett högst underskattat tidsfördriv i tillvaron!

Peter S
2008-09-25, 22:27
..."the famous wall"
När jag nu undkommit evig symbios med "väggen" välkomnar jag de fekala ångorna på min forna arbetsplats. Hela konststycket i att baxa en betydligt åldrad man från rullstolen till toaletten och DÄR...med nära nog artistiska handgrepp, befria honom från terylenebrallor och nätbyxor med innehållande blöja, ter sig nästan som magi. Jag måste ha gjort det hundratusentals gånger och idag, efter en längre bortavaro, ger mig detta konststycke ett snabbt rus av eufori!!
Lönearbete är ett högst underskattat tidsfördriv i tillvaron!

Jag tycker att det här var en av de mest positiva inlägg jag läst på år och dag! Och det på en dag som för mig känts som en av de sämsta i mannaminne. Det började med en vattenläcka i badrummet i morse och sen har det fortsatt i samma stil...
Tänk så olika det kan bli!

Äjth
2008-09-26, 06:33
Tack Peter, fint att ha kunnat förgyllt en bedrövlig dag i "det egnahemmet". Shit happens! Idag är en ny dag!:)

Mochens_gubbe
2008-09-26, 12:31
Tillvaron är i varje ögonblick perfekt. Den är EXAKT som den är.

Obeslutsam
2008-10-16, 20:56
Lönearbete:confused: vet jag inte vad det är. Men jag kanske köper mig en passionsfabrik.
Fast allvarligt jag har mysigt och gott, får lov att gå ut med hunden och på loppis.
:)