handdator

Visa fullständig version : vad använder man en sån till???

Fireflites
2008-09-21, 11:30
hittade denna på auktion (bara tittat inte köpt) och kan föör mitt liv inte komma på vad den ska användas till

Blå Safir Upsala-Ekeby Gefle, Arthur Percy höld 18cm

är det en vas????
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=72997257

Kolmårdstrollet
2008-09-21, 11:40
Jaa det är väl en vas. En bordsdekoration att ha blommor i. Tror jag ...är väl bäst att tillägga:rolleyes:.

Fireflites
2008-09-21, 11:49
ska dekorationen vara mer eyecatching än blommorna??

Kolmårdstrollet
2008-09-21, 11:51
Ja det är möjligt. Förmodligen samlarsak i första hand.

Äjth
2008-09-21, 12:39
Vas och blommor skulle nog komplettera varandra och bli ETT.
ska dekorationen vara mer eyecatching än blommorna??

Fireflites
2008-09-21, 19:14
finns det verkligen blommor som är lika snygga eller på annat sätt matcjande den där... den var juh *perfekt*

Peter S
2008-09-22, 13:04
Självklart finns det även vaser som inte är tänkta att användas. Vaddå, svarar ni då, då har den ju inget egenvärde. Men en vas kan faktiskt vara vacker i sig själv! Och jag skulle tro att det vimlar av vaser runt om i detta land som aldrig haft en gnutta vatten i sig.

Fireflites
2008-09-22, 13:50
Självklart finns det även vaser som inte är tänkta att användas. Vaddå, svarar ni då, då har den ju inget egenvärde. Men en vas kan faktiskt vara vacker i sig själv! Och jag skulle tro att det vimlar av vaser runt om i detta land som aldrig haft en gnutta vatten i sig.

fantastskt väl uttryckt peter.
=)
trodde faktiskt fdet var typ servett hållare eller salthorn *s*

Obeslutsam
2008-09-22, 14:07
Formal är ordet och kommer av latinet forma som betyder något som angår bara formen inte innehållet. Formalism är begrepp inom konsten som har att göra med att man lägger större vikt på formen än innehållet. Inom estetik har begreppet formalism betydelsen att sträva efter att genom konsten bevara formen. Med konst avses skapande estetisk verksamhet, denna verksamhets alster som i ovan nämnda frågeställning torde vara en vas eller ett flertal.
Det kan vara en förklaring till varför man kanske inte har vatten eller blomster i en eller flera vaser.

Nu får ni pusta ut.:D