handdator

Visa fullständig version : Hjärnsällerna

Hirvi
2008-09-15, 22:00
NÅGOT AV DET KLOKASTE JAG LÄST PÅ MÅNGA ÅR!

En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.

När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.

Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.

Samma sätt gäller den mänskliga hjärnan som inte kan jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller.

Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.

Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna och där igenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin. Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin ..... eller hur!?
Hirvi :confused::eek::D

Maria
2008-09-15, 22:03
Hirvi

Har du inget vettigare att syssla med, ta ett glas vin:D:D

Lars H
2008-09-17, 22:28
NÅGOT AV DET KLOKASTE JAG LÄST PÅ MÅNGA ÅR!

En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.

När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.

Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.

Samma sätt gäller den mänskliga hjärnan som inte kan jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller.

Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.

Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna och där igenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin. Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin ..... eller hur!?
Hirvi :confused::eek::D
Är så

Annette
2008-09-17, 22:31
med tanke på vinkonsumtionen i sommar så borde jag ju isf snart kunna testa mig på mensa ;)

Kökslampan
2008-09-19, 06:01
Hm, inte konstigt att jag börjar känna mig så trögfattad... blir bara segare och segare med åren, är detta skälet tror ni??...

Björn L
2008-09-19, 18:27
Mkt intressant teori :D

Sladden
2008-09-19, 19:19
Hm, inte konstigt att jag börjar känna mig så trögfattad... blir bara segare och segare med åren, är detta skälet tror ni??...

Är du nykterist?

Jag tror Hirvi är något stort och revolutionerande på spåret!
Förstör dina, gamla, dåliga och långsamma, hjärnceller och kom ut pånyttfödd i andra änden!
Visserligen har jag arbetat med missbrukare i många år och funnit att missbruket ofta renderar i ett stort tomrum som inte kan fyllas på, men alla nya rön är värda ett empiriskt test. Skål, tamejfan!