handdator

Visa fullständig version : Ogiltig sjökarta

Björn L
2008-09-13, 23:49
Satt och bläddrade lite i några foton från sommaren som gått och fann något som var lite lustigt. Ibland när tillfället ges så passar jag på att testa någon för mig ny öl sort från något inhemskt bryggeri. Ett bryggeri från vårat broder land hade en sjökarta avbildad på en öl burk. På kartan fanns både sjörövare och sjöodjur avbildade så för säkerhets skull så poängterades det att man inte skulle försöka segla efter den kartan.. ;)

A.F
2008-09-14, 02:27
Ja det var ett roligt tillägg!

En sådan burk kan det nog bli samlarvärde på en vacker
dag.

Men i Norge kanske de gör så med allt, kanske står det
på flingpaketen att flingorn på bilden av kartongen ej
är ätbara?
Eller att kon på mjölkpaketet inte är slaktbar?

:D

Björn L
2008-09-14, 10:20
Elaka rykten säger att det skall stå "TF" i norska skor (Tårna Först) och att det står "Öppnas i andra änden" i botten på ölburkarna/flaskorna ! :p Jag har dock inte stött på något av detta, ännu får jag väl tillägga :o

harley
2008-09-14, 11:01
jag var på arbete i norge för många år sedan och vi skulle ner till strömstad för att ta ut pengar och jag hadde en dejt med tjejen i receptionen på hottelet och köpte med lite "färdkost"öl med mesta procent jag fick tag på kommer ihåg att det var mörk öl jag drack 6 öl på fram och tillbaka resan och varje öl var som att äta en hel limpa så när vi kom tillbaka var jag så mätt och trött så jag fick ställa in dejten och gå och lägga mig för att sova...så kan det gå når man tänker på procenten:D