handdator

Visa fullständig version : Gardiner, Gardiner och Gardiner

Äjth
2008-09-06, 17:58
den blå kannan och glasen *dreglar lätt och önskar dom var mina*

jädra snygga gardiner man skymtar där i bakgrunden *s*
Ja bringaren o glasen är fina, oanvända, med etiketterna kvar. Gissa gärna glasbruk, vore lite roligt att se hur ni tänker. Gardinerna du sett en vink av, har vi haft som grund för inredning av vårt stora vardagsrum. De är i linne och vi har dem till ett dubbelfönster samt långa till balkongfönster o fönster. Roligt att du uppmärksammade dem Firefli:)tes!

Fireflites
2008-09-06, 18:01
Ja bringaren o glasen är fina, oanvända, med etiketterna kvar. Gissa gärna glasbruk, vore lite roligt att se hur ni tänker. Gardinerna du sett en vink av, har vi haft som grund för inredning av vårt stora vardagsrum. De är i linne och vi har dem till ett dubbelfönster samt långa till balkongfönster o fönster. Roligt att du uppmärksammade dem Firefli:)tes!

klart jag gör =) det är juh en del av ögongodiset på bilden och bidrar till helhetsintrycket

Äjth
2008-09-06, 18:03
klart jag gör =) det är juh en del av ögongodiset på bilden och bidrar till helhetsintrycket
Men du kanske menade köksgardinerna, jag har ju två gardiner ute här

Fireflites
2008-09-06, 18:06
gillade juh båda juh =))

Äjth
2008-09-06, 18:08
gillade juh båda juh =))

Köksgardinerna är i motsats till vardagsrumsgardinerna ( 50-talstyg i orginal), retromönster producerade av Ludwig Svensson i Kinna på 2000-talet.

Fireflites
2008-09-06, 18:17
Köksgardinerna är i motsats till vardagsrumsgardinerna ( 50-talstyg i orginal), retromönster producerade av Ludwig Svensson i Kinna på 2000-talet.

visa är umm väldigt förtjust i form och färg =)
lol visa bild tack *asg*

Äjth
2008-09-06, 18:22
visa är umm väldigt förtjust i form och färg =)
lol visa bild tack *asg*

Det där sista förstod jag inte???

Fireflites
2008-09-06, 18:24
Det där sista förstod jag inte???

du får hemskt gärna göra denna tant glad och visa bild på köksgardinerna

Äjth
2008-09-06, 18:29
Ahaaa, här kommer den.

Fireflites
2008-09-06, 21:42
Ahaaa, här kommer den.

mjeaea jag är inte riktigt säker på att jaggillar dom... tror jag måste ha dom hängandes i mitt fönster för att kunna bestämma mej *s*

madame_on_fire
2008-09-08, 18:54
Fireflites, Äjth och ni andra;

..här är gardinen. Även den ett loppisköp! Har många fina tyger men tyvärr bara en vägg med fönster..

Maria
2008-09-08, 19:55
Äjth o madame_on_fire med flera visar jättefina gardiner i div trådar, är det inte dags för en gardintråd?

Den här frågan har jag ställt mej många gånger när jag köper begagnade gardiner, är det bara jag som har 2 fönster i varje rum, dvs jag behöver 4 likadana längder?

En av mina favoriter Fjun från Borås Cotton.

Susiflätan
2008-09-08, 20:34
Bra initiativ, ska bidra med en del längder när jag fått hem min kamera.

Annna
2008-09-08, 20:59
Håller med Susiflätan, kul idé! Ska fota lite nu.

madame_on_fire
2008-09-08, 23:12
..ska också fota mina textilier! Återkommer med bilder.

Fireflites
2008-09-08, 23:15
Fireflites, Äjth och ni andra;

..här är gardinen. Även den ett loppisköp! Har många fina tyger men tyvärr bara en vägg med fönster..

älskar sånna där geometriska mönster på tyger skulle gärna svepa in hela rummet i det och känna mej riktigt retro men jag har en karl som tror han begriper sej på heminredning och hans ide om gardiner är schinz gardiner som ser ut att vara på rymmen från nått billigt ställe..
hade inte en aning om att man kunde fynda gardiner och lakan och sånt på loppisar . ska helt klart hålla geta ögat öppet

madame_on_fire
2008-09-08, 23:27
Jo du, man kan hitta sånt om man letar troget!
Man får leta under miljoner travar av små spetsdukar, fula bäddset från 90-talet och broderade gobelänger och vävnader i evigheters evighet.

Fireflites
2008-09-08, 23:33
*törs inte visa sina som hennes inrednings bestämda man insisterat på*
Maria... dom där är juh helt ursnygga mamma som är en samlare av stora mått har precs sånna. hon har alltid tur som en tokig. du vet inte nått om vem som designade dom?
det finns flera liknande bla med kvanne och dill tror jag *kliar huvudet*
om ni vill så skulle jag kunna övertala mamsen att hon fotar lite i sina samlingar...men bara om ni vill

Maria
2008-09-08, 23:53
Fjun och designern heter Toni Hermansson, jag har nog några med "Kvanne och Dill" också eller så är det något annat ogräs på dom:), alla bidrag är välkomma, visst vill vi se din mammas gardiner.

Fireflites
2008-09-09, 07:28
Fjun och designern heter Toni Hermansson, jag har nog några med "Kvanne och Dill" också eller så är det något annat ogräs på dom:), alla bidrag är välkomma, visst vill vi se din mammas gardiner.

lol det är inte bara gardiner som hon har samlingar av...
allt från tyger till linne till klockor till gräddsnipor till ja gu vet vad

Bruce
2008-09-09, 10:40
Inlägg om gardiner flyttade hit från annan tråd.

madame_on_fire
2008-09-12, 11:27
Här kommer två snygga gardinvåder! De har ännu inte fått hänga uppe, men deras tid kommer. Härliga, va?

Maria
2008-09-12, 11:35
Dom understa var jättesnygga.

Den här gardinlängden hittade jag för några veckor sedan.

Äjth
2008-09-12, 14:11
Snygga alla!!! tänk vad mönstren går igen i porslinet från samma tid!! det är trevligt att se textilier, det blir lite mer levande än de statiska ytorna hos porslinet.

Fireflites
2008-09-12, 15:20
undrar om man ska säga att gardinerna framhäver porslinet eller porslinet framhäver gardinerna? alldeles för underskattat med vackra gardiner i gediget tyg =) kanske tur det annars had det nog blivit dyrt

Im not batman
2009-06-26, 01:00
Vilken kul tråd! Firar fyndet med att visa två av mina gardiner (finns fyra av varje):

Im not batman
2009-07-05, 22:18
och så en av Viola Gråsten...