handdator

Visa fullständig version : Förvåning...

Äjth
2008-09-06, 18:20
...ett mycket brett begrepp.
Jag flyttade hemifrån när jag var 17 år (på den tiden gjorde vi så, vi började arbeta och bo för oss själva tidigt :cool:)
Sedan dess har jag aldrig bott på samma adress längre än högst 4 år och jag har flyttat 40 gånger .
Idag när jag stod och skrek åt slyngelhunden att hålla tyst, greppade jag ett stort fint vinteräpple för att kasta efter henne (jag träffar aldrig) och upptäckte....att det där trädet var knappt en kvinnohöjd när vi flyttade hit. Det är 7 år sedan. Det taniga fruktträdet var tunnare än min handled då och vi visste inte ens vilken frukt det skulle bära. Jag tror det är ett FLY-träd, som slagit rot just invid husväggen(sambon säger att det ska bort för det knäcker husgrunden) Såhär ser trädet ut idag. FÖRVÅNING!!!!

Fireflites
2008-09-06, 18:23
går det inte flytta på huset lite istället *s* inte ska man kapa ner sådär fina äppelträd

Äjth
2008-09-06, 18:54
Så länge inte trädet äter sig in genom vatten/avloppssystem eller synbart tar sig in till källaren, så vill jag låta det vara. Jovisst, jag vet att man ska frukta framtiden innan den är här, men varje dag jag vaknar fruktar jag inget! (det bara BÄR frukt)

Sladden
2008-09-06, 20:24
Du har missuppfattat tillvaron, Äjth.
Det är arbetsplats du skall byta ofta, inte ditt boende.
Människan är ämnad att bo i ett fristående hus. Utan grannar som delar väggar, golv eller tak. I ett hus skall man bo, leva, glädjas, våndas, älska och dö.
Huset skall lämnas till eftervärlden i ett minst lika bra skick som då du började förvalta det.

Äjth
2008-09-07, 09:37
Jag har bytt arbete många många gånger, och allt för ofta innebar det att byta bostad eller vice versa :D

Fireflites
2008-09-07, 23:40
Du har missuppfattat tillvaron, Äjth.
Det är arbetsplats du skall byta ofta, inte ditt boende.
Människan är ämnad att bo i ett fristående hus. Utan grannar som delar väggar, golv eller tak. I ett hus skall man bo, leva, glädjas, våndas, älska och dö.
Huset skall lämnas till eftervärlden i ett minst lika bra skick som då du började förvalta det.

det är nog drömmen för dom flesta men ekonomin sätter stopp ibland så då bor man i betongbunkrar 5 trappor upp utan hiss och utan balkong... men i och för sej... jag byter gärna med dej om du vill *s*