handdator

Visa fullständig version : Mer anslag till muséerna

Ballonggreven
2008-09-02, 16:29
Nu har det sparats för mycket på kulturen.
(från Marinmuséet i Karlskrona)
:D:D:D

cjf
2008-09-02, 16:33
Fantastisk! :D

PS. Inte nog med att Kustartilleriet inte längre finns på Kungsholmen, Kustartilleriet finns inte längre över huvud taget... /gammal kustelleriartist

Susiflätan
2008-09-02, 19:07
Helt otroligt!!!

Peter S
2008-09-02, 19:44
Otroligt charmigt!

viol
2008-09-02, 19:50
Gullig lapp. Har ni varit på Marinmuseet i Karlskrona? Om inte, verkligen värt ett besök.
Bla Otroligt häftiga galjonsfigurer från riktiga svenska krigsskepp, mycket maffigt att se :cool:

TinaSand
2008-09-02, 22:52
Nu har det sparats för mycket på kulturen.
(från Marinmuséet i Karlskrona)

Helt underbart:D. Jag får nog ta en promenad till Marinmuseum - inte särskilt omständligt då jag i stort sett har krypavstånd dit. Ska bara se till att mörda :eek:de förkylnings- och halsbaciller som anfallit mig. Till skillnad mot kustartellerister så finns baciller kvar - och det tar ingen hänsyn till att jag egentligen har semesterledigt och inte sjukledigt.:mad:

Peter S
2008-09-02, 23:11
Helt underbart:D. Jag får nog ta en promenad till Marinmuseum - inte särskilt omständligt då jag i stort sett har krypavstånd dit. Ska bara se till att mörda :eek:de förkylnings- och halsbaciller som anfallit mig. Till skillnad mot kustartellerister så finns baciller kvar - och det tar ingen hänsyn till att jag egentligen har semesterledigt och inte sjukledigt.:mad:

Oj, oj, oj. Har din semester också gått åt till den där 3-veckors halsontet? Jag har haft den jobbigaste sjukan på år och dar, med halsont så jag knappt kunnat svälja. Än mindre sova utan smärtstillande. En kväll hade jag så ont i öronen att jag trodde huvudet skulle sprängas, och en morgon hade jag så mycket var i ögonen att de hade klibbat ihop och inte gick att öppna. Vad är det här för virus, egentligen? :mad:

Fireflites
2008-09-02, 23:15
vet inte vad det är för ett men jag gissar på att det är; jävelusussmittsamtius elakius

TinaSand
2008-09-02, 23:21
Oj, oj, oj. Har din semester också gått åt till den där 3-veckors halsontet? Jag har haft den jobbigaste sjukan på år och dar, med halsont så jag knappt kunnat svälja. Än mindre sova utan smärtstillande. En kväll hade jag så ont i öronen att jag trodde huvudet skulle sprängas, och en morgon hade jag så mycket var i ögonen att de hade klibbat ihop och inte gick att öppna. Vad är det här för virus, egentligen? :mad:

Med risk för att komma ifrån ämnet som Greven startade med...f'låt:o.
Jag har bara haft semester en vecka (av fem) och angreps i söndags. Men idag sjukanmälde jag mig, för det kändes inte särskilt kul att "betala" värdefulla semesterdagar med att vara sjuk. Har förstås inte mindre ont för det men får i vart fall tillbaka dagarna. Hoppas inte det sitter i i 3 veckor:mad:.

Fireflites
2008-09-02, 23:23
dom brukar säga om flunsan att det är 0 dagars inkubinationstid 9 dagars plåga och nio dagars återhämtande...
och för att återknyta...man känner sej verkligen antik...typ 2-300 år då man har den