handdator

Visa fullständig version : På tv NU 15.12-16.20 Svenska dansband

viol
2008-08-30, 15:14
Kolla in dokumentären om Blå gula dansband från 70-talet:D Härligt! Vilka stänkare!:D På ettan...

Sladden
2008-08-30, 19:12
Tur att jag missade det programmet!
Jag får utslag och öronklåda av den typen av musik.

viol
2008-08-31, 09:28
måste du bara gilla:p Vilka outfits, jag trodde man skulle få se mer av dressarna. Dansbandsmusik kan jag nog spela ibland och yla med i högan sky, det är lite kul:o
Se länk och sen kan du gå på loppisjakt efter en egen "Gert Jonnys dress":D
http://www.omodern.com/kult/

Sladden
2008-08-31, 10:15
Har för mig att jag sett dessa outfits på en sida med betydligt mera bilder.
Skrattkramp blir det:D

brodertuck
2008-09-01, 22:12
http://www.svenskadansband.se/
Här finns massor av bevis på att det är farligt med droger :D
Vilken nykter hjärna skulle komma på att klä ut ett gäng lönnfeta gubbar i rosa overaller och gröna västar och sedan kalla bandet Gert-Jonnys?

Maria
2008-09-01, 22:21
Kul:D:D:D

eje5666
2008-09-02, 14:33
Ni hade inte varit födda om dom inte funnits!;)

Raoul Karlsson
2008-09-02, 17:18

DET hade glatt många på AP. :rolleyes:

viol
2008-09-02, 18:04
True!
:eek: åååh, det är ju det som är det mest skrämmande att det föddes så många barn på 70-talet:confused: Hur går det ihop när killarna såg ut sådär...det måste ju ha att göra med droger helt enkelt:rolleyes: Hmm, jag får ta ett snack med morsan, jag har alltid trott att hon har varit ordentlig och skärpt.

Fireflites
2008-09-02, 19:11
True!
:eek: åååh, det är ju det som är det mest skrämmande att det föddes så många barn på 70-talet:confused: Hur går det ihop när killarna såg ut sådär...det måste ju ha att göra med droger helt enkelt:rolleyes: Hmm, jag får ta ett snack med morsan, jag har alltid trott att hon har varit ordentlig och skärpt.

hehe..gör inte som jag...min mamma klagade så på raggare och påpekade i skräckslagen ton...vet du inte vad dom sysslar med...
jag svarade näää inte en aning...
hon svarade joo dom bara super och kn***** jag vart helt paff (hon är extremt pryd och sånna ord hade jag aldrig hört henne säga)
jaha,(svarade jag) jaja...jag hör du har varit med mycke då du vet...
need i say...hon vart skit arg ...fick en lavett över öronen oxå men garvade det gjorde jag

Fireflites
2008-09-02, 19:12
förrästen så är gamla bilar fina oxå och himla skoj att fixa till

eje5666
2008-09-02, 20:06
förrästen så är gamla bilar fina oxå och himla skoj att fixa till

Ja å nu fixar gubben här hemma med ett gäng andra gubbar med dessa gamla bilar varje Onsdag! UPPLIVAR GAMLA MINNEN:D

eje5666
2008-09-02, 20:14
True!

Vi tyckte de va snygga å vänta de kommer tillbaka.Växte upp på landet med utedanser på sommarn å Bygdegårdsdanser på vintern å droger fanns väl men de hade vi inte tid med vi hade fullt med å dansa å lyssna på musiken. En liten smygrök å en smak på hutten men inte va de nåt tyckte vi tjejer.:)

Ballonggreven
2008-09-03, 14:41
Jag vet inte riktigt var man ska börja kommentera denna...:D

Raoul Karlsson
2008-09-03, 19:36
Jag vet inte riktigt var man ska börja kommentera denna...:D

Om dom 2 är gay, så vill inte jag veta vad de gör bakom knuten.

Obeslutsam
2008-09-03, 19:56
Dedicated somone "kantstött":)
YouTube - Sten & Stanley - Jag vill vara din Margareta

Ballonggreven
2008-09-03, 20:00
Vilken klassiker!!!:)

Fireflites
2008-09-04, 01:35
gay betydde juh glad /lycklig och jag har sett i gamla husmoderslexicon från england och amerika att männen förväntade sej : "when the husband enters the household the woman should be gay and entertaining,tend to his needs and demands.."
hur tolkar man det-- ;)

eje5666
2008-09-04, 19:54
gay betydde juh glad /lycklig och jag har sett i gamla husmoderslexicon från england och amerika att männen förväntade sej : "when the husband enters the household the woman should be gay and entertaining,tend to his needs and demands.."
hur tolkar man det-- ;)

:)Kom de ifrån Husmodern så är de väl som de är. De "förväntar" sej att bli uppassade! Ligger lite i de:D eller är jag elak!:)

Fireflites
2008-09-04, 22:39
man kan hitta ganska kuliga saker då man ser hur dåtidens moderna ord har fått nya betydelser *s*