handdator

Visa fullständig version : den som väntar på nåt gott

harley
2008-08-01, 14:09
väntar i bland förgäves. men en mycket seriös säljare ordnade upp alltihop. 2 p-o ström mindre i världen:(

Gaspadin
2008-08-01, 14:25
Ja det var ju ingen vacker syn!
Bra att försäljaren var seriös iallafall.
Jag fick en porslinstallrik hemskickad i en giffipåse,gissa om den var i tusen bitar...

harley
2008-08-01, 14:39
Ja det var ju ingen vacker syn!
Bra att försäljaren var seriös iallafall.
Jag fick en porslinstallrik hemskickad i en giffipåse,gissa om den var i tusen bitar...

jag måste säga att dom flesta vill göra rena affärer. jag gnäller aldrig om jag inser att jag gjort en dålig affär det är svårt att ta bilder och man gör ju affärer ibland bara för att objektet ser ut att vara en kul grej, men jag tycker dom flesta är väldigt raka i affärerna... hur gick det med tallriken gaspardin..... jag tycker postverket skall börja inse att dom inte är ett så självklart fraktsätt posten i dag är väl inte mycket annat än en generaldirektör och några brevbärare varav direktören kostar minst lika mycket som resten

Susiflätan
2008-08-01, 16:54
Bara att gratulera harley att du gjort affär med en seriös säljare! Har själv hållit på att tjafsa med en säljare under en månad nu. Jag hade köpt en tekanna med värmeställ som kom till mig i tusen bitar. Allting var nerpackat i en trasig kartong som var ihoptejpad, vilket inte gav någon stabilitet alls när andra paket staplades ovanpå.

Gaspadin
2008-08-01, 19:32
jag måste säga att dom flesta vill göra rena affärer. jag gnäller aldrig om jag inser att jag gjort en dålig affär det är svårt att ta bilder och man gör ju affärer ibland bara för att objektet ser ut att vara en kul grej, men jag tycker dom flesta är väldigt raka i affärerna... hur gick det med tallriken gaspardin..... jag tycker postverket skall börja inse att dom inte är ett så självklart fraktsätt posten i dag är väl inte mycket annat än en generaldirektör och några brevbärare varav direktören kostar minst lika mycket som resten

Jodå jag mailade säljaren och han lovade att jag skulle få pengarna tillbaka och det fick jag för tallriken men inte för frakten:eek:
De flesta jag varit i kontakt med har varit serösa om det blivit några problem.
Synd att Bussgods inte är billiga när det gäller paket under 3 kg,då hade nog posten tappat mycket av sina kunder.
Synd iallafall på dina fina vaser,man blir så ledsen när det kommer fram trasigt.

Tråkigt med ditt paket Susiflätan och att inte säljaren vill medge att han inte packat in tekannan ordentligt.
Mycket dålig stil tycker jag.

Sladden
2008-08-01, 20:18
Det går ju att använda DHL, de har ju manuell hantering. Den lilla extrakostnaden för bussgods är också värd de extra kronorna. Posten går FETBORT!

nisse 8
2008-08-01, 20:28
Det går ju att använda DHL, de har ju manuell hantering. Den lilla extrakostnaden för bussgods är också värd de extra kronorna. Posten går FETBORT!

fett fetbort tycker jag:cool:

Susiflätan
2008-08-02, 00:21
Och jag tycker FETASTE FETBORT!!!

harley
2008-08-02, 06:26
Bara att gratulera harley att du gjort affär med en seriös säljare! Har själv hållit på att tjafsa med en säljare under en månad nu. Jag hade köpt en tekanna med värmeställ som kom till mig i tusen bitar. Allting var nerpackat i en trasig kartong som var ihoptejpad, vilket inte gav någon stabilitet alls när andra paket staplades ovanpå.

jag tror ,vill tro i allafall att sådana som gör affärer och håller på och gör mycket affärer oftast vill göra raka affärer om någon gnäller över något som den personen kunnat kolla upp innan den lade bud så något blir för dyrt eller något annat tjafs då tycker jag att köparen får genomföra affären och bita ihop. men om köparen får trasiga saker på grund av säljarens okunnighet eller slarv då är det bara att ersätta köparens kostnad både objekt och frakt. sätt negativt omdöme susiflätan, med risk att få neg själv, men då komenterar du i så fall med att du FICK TEKANNAN OPACKAD MED FRIMÄRKEN PÅ HANDTAGET eller något annat.skiter säljaren i sin klantighet finns inga regler

harley
2008-08-02, 06:43
Och jag tycker FETASTE FETBORT!!!

ha ha ha då är det bara den feta general direktören kvar med ett plakat uppkört i röven med postens logga på