handdator

Visa fullständig version : Skönt å va tebaks!

Sladden
2008-06-23, 16:47
Efter datorlöshet (1 vecka) i en evighet, har jag nu fått igång min nya laptop.
Windows Vista, är lite tveksam. Men allt verkar funka. Nu ska jag försöka få in skrivare, photoshop och lite annat. Sedan kanske jag kan producera lite bilder igen.
Semester påbörjad fram till 4/8. Skall plocka ur kontoret under den veckan. Börjar nytt arbete 11/8, ser faktiskt fram emot att semestern skall ta slut!

eje5666
2008-06-23, 17:00
Välkommen tillbaka Sladden undra just vad dina roliga inlägg tagit vägen!:D Låter trevligt med nytt jobb! de kanske man skulle prova på!!!:)

Äjth
2008-06-23, 17:01
Kul att se dig igen Sladden och grattis till Vista, jättebra, där finns allt Photogalleri, paint och Zoom Browser X, allt som behövs för redigering av foton.

Kecke
2008-06-23, 17:10
Att längta efter jobbet låter inte nyttigt. :eek:
Ta det bara lungt.
Gå på några loppisar och fota lite gammalt glas så skall du se att känslan går bort.
Räcker inte det så kan du ju börja med att tagga alla dina bilder i Vistas bildhanteringsprogram.
DEt kommer att hålla dej fullt sysselsatt de närmaste månaderna. :D

Sladden
2008-06-23, 17:43
Nu börjar jag fatta att Vista faktiskt har smarta funktioner.
Datorn är blixtsnabb, jämfört med min gamla, installation av program och tillbehör går som en dans. Man behöver inte fatta så mycket för att allt skall funka! Passar mig bra.
Vad gäller jobbet så skall jag arbeta på hemorten, har aldrig gjort det förut. Alltid pendlat 6 mil om dagen eller mera. Nu blir jag lite mera miljöanpassad, det blir cykel eller moppe till jobbet. Ser fram emot det nya främst då organisationen av kommunens elevhälsa (det är där jag arbetar) är fin och arbetet tas på allvar. Till skillnad från i den förra kommunen jag arbetade. Dessutom är det 15% bättre betalt:D

Ballonggreven
2008-06-23, 17:48
Nu börjar jag fatta att Vista faktiskt har smarta funktioner.
Datorn är blixtsnabb, jämfört med min gamla, installation av program och tillbehör går som en dans. Man behöver inte fatta så mycket för att allt skall funka! Passar mig bra.
...

Tänk! Snart kanske PC:n funkar nästan lika bra som en Mac.;)

Välkommen tebax!

Sladden
2008-06-23, 18:12
Mac:are har mamma sagt att jag skall akta mig för:eek:

Ballonggreven
2008-06-23, 18:47
Mac:are har mamma sagt att jag skall akta mig för:eek:

Herregud om man skulle följa alla mammas råd. Skulle inte bli många barn gjorda.;)

Susiflätan
2008-06-23, 19:19
Låter inte nyttigt att längta till jobbet, eller så gör det de???

Sladden
2008-06-23, 20:45
För mig är det OK. Har inte känt arbetsglädje de sista 3 åren.