handdator

Visa fullständig version : Utflykter i Sommar

PAT
2008-06-19, 10:41
Betyg:

+++++ = Måste upplevas!
++++ = Kanon!
+++ = Helt OK.
++ = Mindre bra.
+ = Inte värt besöket.

Har du gjort någon trevlig utflykt i sommar som du vill dela med dig utav ?.
Ge ett betyg och skriv en kommentar om din upplevelse här nedan.

PAT
2008-06-19, 11:07
HÖGANÄS Saltglaserat och fabriksförsäljning.
Betyg. +++ = Helt OK.

Kommentar: Hade mindre förväntningar på detta besöket mer eller mindre trevligt att bara göra ett besök överraskades posetivt att det inte enbart var försäljning utan man fick gå fritt ute i produktionen och se ungarna samt godset innan bränning oglaserat.
22865
Fotnot: Det är inte PAT på bilden.

nisse 8
2008-06-19, 11:10
Kanske är jag färgad av hemorten.

Ockelbo sommarmarknad +++++
Wij trägårdar +++++ måste absolut upplevas.

Ballonggreven
2008-06-19, 11:12
Verkar trevligt. Ska jag besöka när jag är i krokarna.
Kompletterar med länk http://www.keramikbygden.se/

PAT
2008-06-19, 11:32
Höganäs Museum
Betyg: ++ = Mindre bra.

Kommentar: Jag hade mycket stora förväntningar innan detta besöket.
Jag trodde att jag skulle få se ett stort urval objekt som skulle stilla min hunger efter utsökta alster ifrån den gamla goda tiden men icke.

Nog fanns där vaser och dyligt ifrån alla de stora mästarna men känslan efter besöket var att det var lite väl "torftigt".

Hälften av objekten hade jag nog sett innan på auktioner såsom Lauritz - Tradera etc..

Jag påpekade även till ansvariga om de inte hade mera att tillgodose oss besökare med svaret jag fick var att de hade ett STORT arkiv men att de bytade ut objekten i museet efter hand !?

Ett litet smakprov med halvtaskig kvalite "Albin Hamberg objekt".
22866

PAT
2008-06-19, 12:05
KLASE Höganäs
Betyg: ++++ = Kanon!

Kommentar: Jag hade 3 frågor förbereda innan detta besöket.
Jag hoppar till det bästa direkt, mitt under samtalet med Klas-Göran om varför han slutade göra vaser för 20 år sedan vänder han sig om och går genom verkstade in i ett förråd sägandes "jag skall se..." det han menar är givitvis någon vas kvar..just det lilla ögonblicket där man med stora ögon hinner fantisera att han tar fram något unikt som legat långt inne på en hylla i ett rum bakom verkstaden det är väl det optimala ögonblicket man kan ha med en konstnär man samlar på.

En liten bild med Klas-Göran hållandes i en mycket trevlig vas.
22867

TinaSand
2008-06-21, 23:52
Jag har haft semester i drygt två veckor (börjar jobba på måndag …suck) och i tisdags körde jag till Eriksberg – vilt- och naturpark. Nordens största safaripark, säger informationsbladet.
Det är beläget strax väster om Karlshamn och fastän det är nära nog nästgårds, har jag inte varit där tidigare. Men jag kan försäkra, att det kommer att bli fler besök till denna fantastiska plats. Att se alla djuren på nära håll i sin naturliga miljö var sannerligen en upplevelse!!:p
Lite historia och antikt fanns också och de bilderna lägger jag in här (och ett par till). Men resten – dvs några utvalda av de 294 foton jag tog - lägger jag in på den där nya funktionen där man har ”sitt eget album”, då djuren kanske inte riktigt passar in här.

Den lilla torpet heter Kyrkesta och det finns ett promenadstråk runt omkring dess ”ägor”. Tog ett par foton från interiören – samt utedasset, som kan användas om nöden kräver. Trevligt med torvströ i hink.:D
Jag tillbringade sju timmar där.Ja, inte på utedasset - utan på området - och det var en av de bästa dagarna jag har haft på länge.:)
Mitt betyg blir ++++ = måste upplevas.
Hemsida: www.eriksberg.nu

TinaSand
2008-06-21, 23:54
xxxxxxx

TinaSand
2008-06-21, 23:56
blev lite tokigt...här kommer dasset:D

eje5666
2008-06-22, 15:22
Ska vi inte ha en tråd om Dass?

eje5666
2008-06-22, 15:35
Betyg:

+++++ = Måste upplevas!
++++ = Kanon!
+++ = Helt OK.
++ = Mindre bra.
+ = Inte värt besöket.

Har du gjort någon trevlig utflykt i sommar som du vill dela med dig utav ?.
Ge ett betyg och skriv en kommentar om din upplevelse här nedan.

Kolla gärna in detta,trevlig SOMMARUTFLYKT. +++=Helt OK http://www.ulfshed.se/

TinaSand
2008-06-22, 18:14
Ska vi inte ha en tråd om Dass?

För att uttrycka mig slarvigt / obildat (men "modernt"?) - det är väl en skitbra idé :D:D

eje5666
2008-06-22, 19:29
Mina barnbarn tycker de går alldeles ytmärkt att ha en sommarutflykt på Dass!:D

Maria
2008-06-22, 19:38
http://www.wallakra.com/ ++++ = Kanon!

Det här stället tycker jag om, det ligger väldigt vackert, med fin natur runt om, blir man hungrig kan man ta en bit mat, det är mysigt att gå runt och titta i det gamla krukmakeriet och känna värmen från ugnen.