handdator

Visa fullständig version : Vikingen i sitt sommaresse..

Äjth
2008-06-13, 21:41
...visar att det mesta kvittar om sommaren, det är ju så ljuvligt o varmt och easy-go!!!...
...och därmed ungefär 30% fler köpare på Tradera som inte tar kontakt och/eller betalar sina auktioner. Antingen "glöms" de bort eller hamnar långt ner på prio-skalan. Undrar om det rör andra räkningar oxå, jag menar att många föredrar att prioritera utefter vad man tänkt företa sig, snarare än vad man redan företagit sig i bl.a fråga om affärer?
Funderar allvarligt på att lägga ner eventuell försäljning under sommaren, strulet och de låga buden motsvarar inte arbetet.
Verksamheten är frivillig, men jag grunnar ändå på inställningen till åtaganden man gör under sommaren, rörande näthandeln?

nisse 8
2008-06-13, 21:51
Jag sålde sällan eller alldrig på sommaren, senhöst och till jul är nog den bästa tiden.

PAT
2008-06-15, 09:01
De som inte hör av sig är slarviga vare sig sommar eller inte tror jag..ursäkten "jag hade inte tillgång till nätet i stugan" används flitigt men nja jag tror de är slarviga för övrigt med.

Äjth : Hade du inte en Quistgaard vas som skulle säljas ? , jag väntar på den :)

Äjth
2008-06-15, 10:26
Det var ett fat Pat. Har varit ute och oxå sålts till en struntsumma. Synd att du inte såg den.

PAT
2008-06-15, 10:49
A muu.. ;(

harley
2008-06-15, 12:18
Ett tips Äjth sommaren är marnadernas melodi Det finns marknader över hela sverige Det är bara att pricka in några stycken Min erfarenhet har lärt mig att man får bättre betalt för sina prylar på marknader Än man får på tradera oavsett årstid..... Jag hörde av folk vad bra det gick att sälja på tradera Och när jag tillslut köpte en datamaskin(med viss tvekan)Och började sälja på tradera så blev jag besviken Priserna är ju lägre än på vilken mässa eller marknad som helst Så riktigt bra grejor säljer jag helst öga mot öga