Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Figgjo ljusstakar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Figgjo ljusstakar

Hej,
    Jag undrar om det är någon som vet något om ljusstakarna på bilden. Är de nytillverkade eller aningen äldre (typ 70-tal)?
    Bifogade filer

Hei! Disse lysestakene ser vi ganske ofte i Norge. De produseres i flere farger, størrelser og mønster. Jeg har sett dem med det stempelet som ble brukt på 50-60tallet, så de er nok designet på 60-tallet vil jeg tro. Ditt stempel er senere, jeg husker ikke når. Jeg er på reise og får ikke sjekket før jeg kommer hjem. De er mye brukt i storkjøkkensammenheng, men jeg vet ikke om de ble designet for det bruk. Jeg vet heller ikke hvor lenge de ble produsert eller hvem som er designer på dem. Figgjo produserer enda. www.figgjo.no
    mvh pepita

Comment

Tack för svaret! Jag har försökt leta information själv på nätet (också hos Figgjo), men inte hittat någon direkt och inget om stämplar, så återkom gärna om årtalet. Trevlig resa!

Comment

Gärna vem som designat om du kommer på det också... Tack igen!

Comment

Hei igjen! Jeg har sjekket materialet her hjemme og jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe nærmere. Det finnes veldig lite litteratur på dette, og i det jeg har finner jeg ikke noe nærmere enn det som står over. Egentlig er det underlig at ingen i nærheten av Figgjo har gitt ut noe om produksjonen, siden de har vært så designbevisste. Vi får håpe at det kommer noe. Du kan google "Figgjo+lysetake". Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer. mvh

Comment

Helt ok. Jättetack att du försökte!!! Har googlat allt, men ingen lycka...

Comment

Working...
            X